علاوه بر فیلم سینمایی «مجنون» که نگاهی به زندگی شهید زین الدین دارد و قرار است به جشنواره فیلم فجر امسال برسد؛ هشت پرتره سردار شهید هم تولید می شود.

عاشورا 2

همشهری آنلاین: در دو سال  اخیر؛ تولید فیلم های سینمایی و سریال هایی درباره پرتره سرداران شهید بیشتر از سال های گذشته به چشم می خورد، سریال و فیلم هایی که گاه موفق بودند و گاه نتوانستند تماشاگران را جذب خود کنند. شاید مشهورترین فیلمی که در دهه گذشته ساخته شده، «ایستاده در غبار» بر اساس زندگی شهید احمد متوسلیان باشد و این فیلم آغازی بر ساخت فیلم و سریال ها بر اساس سرداران شهید بوده،  علاوه بر آثاری که ساخته شده، فیلم هایی درباره شهید صیاد شیرازی، شهید حسن باقری قرار است، ساخته شود. علاوه بر پرتره این دو سردار زمزمه تولید فیلم و سریال هایی از شهید ابراهیم همت، شهید زین الدین هم به گوش می رسد. از دیگر فیلم هایی که زمزمه ساختش وجود دارد، شهید کاظمی، شهید علی هاشمی و شهید همدانی است.
عسگری، فیلم شهید شیرودی را می سازد
چندی پیش هم زمزمه های تولید فیلمی درباره شهید شیرودی عنوان شده که گویا قرار است، محمد عسگری؛ کارگردان فیلم «اتاقک گلی» آن را بسازد.
از مجنون تا اسفند
سازمان اوج نیز سال گذشته فیلم سینمایی «غریب» را که نگاهی به زندگی شهید بروجردی و سال های حضور در جنگ داشت را ساخت که این  فیلم به کارگردانی محمدحسین لطیفی در جشنواره به نمایش درآمد و سپس اکران شد. پس از فیلم‌های «ایستاده در غبار»  روایتی از زندگی حاج احمد متوسلیان، «منصور» روایتی از زندگی شهید منصور ستاری حالا «مجنون» تازه‌ترین محصول سازمان اوج محسوب می‌شود ؛ «مجنون» برگرفته از زندگی شهید زین الدین و به کارگردانی مهدی شاه محمدی را در دست تولید دارد که به جشنواره چهل ودوم فیلم فجر می رسد. این فیلم به تهیه کنندگی عباس نادران است که اولین همکاری اش با سازمان اوج است. البته این سازمان علاوه بر «مجنون» قرار است فیلم سینمایی «اسفند» را هم بسازد. فیلمی درباره سردار شهید علی هاشمی به تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان که به نظر می رسد دانش اقباشاوی کارگردانی آن را برعهده داشته باشد. البته عنوان شده که از شهید علی هاشمی قرار است سریال «قرارگاه سری نصرت» هم ساخته شود. به نظر می رسد؛ مهدی جعفری کارگردانی این سریال را برعهده دارد و مهدی سجاده چی نویسنده سریال است که قرار شده سریال از تلویزیون پخش شود.

سریالی که قرار بود یک دهه پیش ساخته شود
یکی از سریال هایی که بیش از ۱۰ سال است که در دستور کار قرار دارد، سریال شهید صیاد شیرازی است، سریالی که تاکنون سه بار قرار شده ساخته شود اما در مرحله فیلمنامه نویسی باقی مانده است. حالا عنوان شده که این روزها سریال با تیم جدید پیش می رود و در حال بازنویسی و تحقیقات اولیه است.
تلاش برای تولید سریال شهید باقری
مهدویان اولین بار «آخرین روزهای زمستان» بر اساس زندگی شهید حسن باقری ساخت، مستندی که از تلویزیون هم پخش شد، آن روزها هنوز مهدویان مشهور نشده بود و این فیلمساز بعد از ساخت فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» با بازی هادی حجازی فر توانست دیده شود.حالا قرار است سریالی درباره شهید باقری ساخته شود، سریالی که بنیاد حفظ آثار برای پخش از تلویزیون با رسانه ملی به تفاهم رسیده است.


 

کد خبر 787376
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha