در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که سامانه پیامکی چیست و چه قابلیتها و امکاناتی دارد که به رشد کسبوکارتان کمک خواهد کرد.
نگاهی به ابزار سامانه پیامکی و کاربردهای آن
سامانه پیامکی که به پنل پیامکی هم معروف است، یک ابزار بازاریابی کاربردی و شگفتانگیز برای صاحبان کسبوکار محسوب میشود که وظیفه مدیریت و ارسال پیامک انبوه را بر عهده دارد. اما آیا همه ماجرا همین است؟ قطعاً خیر! چون این ابزار کاربردها و قابلیتهای زیادی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:
- ارسال انبوه پیشنهادها و تخفیفها به مشتریان فعلی و بالقوه
- ارسال هشدارها، یادآوریها و اعلانها درباره رویدادها و اطلاعات مهم به مشتریان
- ارسال پیامک یکبارمصرف برای احراز هویت دومرحلهای (2FA)
- ارسال فرمهای بازخورد و نظرسنجیها برای تسهیل جمعآوری نظرات و دیدگاههای مشتریان
- ارسال اطلاعرسانی درباره بهروزرسانیهای جدید، اخبار و…
- ارسال پیامهای درونسازمانی برای هماهنگی بین کارمندان
- ارسال لینک در پیامک جهت افزایش فروش، بهبود نرخ تبدیل و اطلاعرسانی سریع
در تصویر زیر میتوانید مثالهایی از ارسال پیامک از طریق سامانه پیامکی را مشاهده کنید.
یک سامانه پیامکی مناسب باید چه امکاناتی داشته باشد؟
اگر میخواهید در استراتژیهای کسبوکارتان از بازاریابی پیامکی استفاده کنید، باید در یک سامانه پیامکی ثبتنام کنید. البته ممکن است که در ابتدا موضوع به همین سادگیها نباشد؛ چون لازم است در انتخاب سامانه پیامکی دقت کنید؛ اما نگران نباشید. در ادامه به مهمترین امکانات یک سامانه پیامکی مناسب اشاره میکنیم تا بدانید برای کسبوکارتان بهتر است از کدام پنل پیامکی استفاده کنید:
۱) امکان ارسال سریع پیامک
یک پنل پیامک خوب باید بتواند با استفاده از فناوری پیشرفته، ارسال میلیونها پیامک را در عرض چند ثانیه امکانپذیر کند و اطلاعات حساس به زمان یا پیشنهادهای تبلیغاتی را بهسرعت به دست مخاطب برساند.
۲) پنل کاربری ساده و راحت
پنل کاربری پیامک باید بهراحتی برای همه افراد با هر پیشزمینه و سطح دانشی، ساده و قابل دسترس باشد تا علاوه بر افزایش ارتباط با مشتری، فرایند نوشتن و ارسال پیامهای انبوه هم سادهتر شود.
۳) تعرفه مناسب
پنلهای پیامکی عموماً رایگان هستند و فقط باید برای پیامکها هزینه کنید. اگر تعرفه پیامکها مناسب و هزینه پیامکهای نرسیده به دست مخاطب، به شما باز گردد، میتوانید پیامهای بیشتری را ارسال کرده و شانس دیدهشدن خود را افزایش دهید. همچنین بهبود نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را تجربه خواهید کرد.
۴) امکان گروهبندی پیشرفته مخاطبان
از سامانه پیامکی خود انتظار گروهبندی پیشرفته مخاطبان را داشته باشید. به این معنی که با این سامانه باید بتوانید مشتریانتان را بر اساس فیلترهایی مانند ویژگیهای فردی، نوع پیششماره و دریافتکنندگان پیامک کمپینهای مختلف دستهبندی کنید.
۵) امکان شخصیسازی پیام
شما در بازاریابی پیامکی باید بتوانید مخاطبانتان را طبق اطلاعاتی مانند نام، جنسیت، محل سکونت، تاریخ تولد و… دستهبندی کرده و پیامهای ارسالی خود را برای هر فرد طبق آن مشخصات، شخصیسازی کنید. نمونهای از شخصیسازی پیام را در تصویر زیر میبینید که با نام کاربر شروع شده است.
۶) گزارشهای جامع و کامل
یک سامانه پیامکی مناسب باید گزارشهای جامع و کاملی از کمپینهای پیامکی شما ارائه دهد. بهعبارت دیگر، در این گزارشها باید خلاصهای از کمپین پیامکی، تعداد پیامکهای رسیده به مخاطب، نرخ کلیک و مخاطبان ارائه شود.
چگونه از سامانه پیامکی نجوا در کسبوکار خود کمک بگیریم؟
حالا که ویژگیهای یک سامانه پیامکی مناسب را فهمیدید، ممکن است دغدغه پیدا کردن سامانهای با این امکانات را داشته باشید. اما نگرانی به خود راه ندهید؛ چون در ادامه میخواهیم دغدغه شما را برطرف کنیم!
پنل پیامکی نجوا، تمام امکانات یک سامانه پیامکی مناسب و کاربردی را دارد. نجوا ابزاری قدرتمند است که با استفاده از آن میتوانید کمپینهای مؤثری راه بیندازید. از جمله نقاط قوت پنل نجوا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- قابلیت گروهبندی پیشرفته مخاطبان و امکانات بیشتر در مقایسه با سایر پنلهای موجود در بازار
- هزینه معقول و مناسب
- اجرای انواع و اقسام کمپینهای پیامکی بهصورت هدفمند برای مخاطبان مختلف
- اندازهگیری و تحلیل دقیق نتایج
کار کردن با این سامانه، آسان است و در صورت وجود هر گونه مشکل میتوانید از تیم پشتیبانی کمک بگیرید.
اما برای استفاده از سامانه پیامک نجوا باید چه مراحلی را طی کنید؟
۱) ساخت لیست مخاطبان
در ابتدا لیستی از مخاطبان خود ایجاد کنید. با روشهای مختلفی میتوانید این کار را انجام دهید که عبارتاند از:
- اضافهکردن فیلد شماره تلفن به فرم ثبتنام وبسایت
- اجرای یک تبلیغ برای دریافت شماره تلفن مخاطبان
- ارائه تخفیف یا کوپن در ازای دریافت شماره تلفن
- استفاده از چتبات برای جمعآوری شماره تلفن مخاطبان
۲) ثبتنام در پنل نجوا
در قدم بعدی، وارد پنل نجوا شده و روی دکمه ثبتنام کلیک کنید. مراحل ثبتنام و کار با پنل نجوا، بسیار راحت است. حتی اگر با این ابزار هیچ گونه آشنایی قبلی نداشته باشید، بهراحتی میتوانید کار با آن را یاد بگیرید.
۳) آمادهسازی پیام
حالا وقت آن رسیده که متن پیام خود را آماده کنید. در این مرحله لازم است به نکات زیر توجه کنید:
- نوشتن پیامهای کوتاه و مؤثر
- استفاده از زبان روشن و مختصر و اجتناب از عبارات و اصطلاحات فنی پیچیده
- شخصیسازی پیامها
- استفاده از طنز و احساسات برای ایجاد صمیمیت بیشتر
- استفاده از کالتواکشن واضح و جذاب برای دعوت مخاطب به انجام یک عمل خاص به نفع شما
- ایجاد احساس فوریت در مخاطب با ارسال پیامهای حساس به زمان مانند «فقط امروز فرصت دارید» یا «پیشنهاد زمان محدود»
۴) ساخت و ارسال کمپین پیامک
پس از آمادهسازی پیام و انتخاب لیست مخاطبان، نوبت به ارسال پیامک میرسد. شما میتوانید کمپین پیامکی خود را بهصورت زمانبندیشده یا در لحظه بفرستید. پنل نجوا، گزارش کاملی از کمپینهای شما در اختیارتان قرار میدهد که به شما کمک میکند در ساخت و ارسال کمپینهای پیامکی بعدی خود مؤثرتر عمل کنید.
اگر هنوز بازاریابی پیامکیتان را راهاندازی نکردهاید، همین الان شروع کنید!
نظر شما