مردم بیشتر هزینه‌های سلامت را از جیب می‌پردازند و این در حالی است که سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد.

هزینه‌های سلامت

به گزارش همشهری آنلاین، دبیر اول کمیسیون بهداشت مجلس با اعلام این خبر در سی و چهارمین کنگره سالانه فیزیوتراپی ایران گفت: در حال حاضر شاهد ورود پزشکان خارجی به کشور نیستیم و اعزام بیماران برای درمان به خارج از کشور هم نداریم. در حوزه سلامت مطالبات بسیاری داریم و سیاست‌های ابلاغی درست، دقیق و با نگاه سلامت محور است و باید به طور جدی همه بندها را اجرا کنیم. 

محمدعلی محسنی بندپی با بیان اینکه کالای سلامت ارزان‌ترین و قابل دسترس‌ترین کالا در کشور برای مردم است عنوان کرد: پوشش بیمه خدمات درمانی هم موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود. سهم مردم از هزینه‌های سلامت نباید بیشتر از ۳۰ درصد باشد اما مردم بیشتر هزینه‌های سلامت را از جیب می‌پردازند البته در برخی کشورها هزینه‌های سلامت بسیار بالا است اما پرداختی مردم در این حوزه صفر است. 

وی تاکید کرد: در چند سال گذشته گام‌های خوبی در زمینه توانبخشی و فیزیوتراپی برداشته شده و با توجه به پدیده سالمندی و بیماری‌های مختلف نقش فیزیوتراپی بیشتر از گذشته به همگان اثبات شده است.

کد خبر 803677
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha