یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
۰ نفر

تیم ملی فوتبال آلمان که صعودش از مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ قطعی شده امروز برای صدرنشینی به مصاف سوییس می‌رود.

آلمان - سوئیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، آلمان قصد دارد پس از هلند در سال۲۰۰۰و فرانسه در سال۱۹۸۴به سومین میزبانی تبدیل شود که هر ۳ بازی مرحله گروهی خود را با پیروزی پشت سر می‌گذارد.

سوئیس در ۱۲بازی اخیر خود در یورو فقط یک‌بار شکست خورده است.

سوئیس در هیچ‌یک از ۸بازی اخیر خود در جام‌جهانی یا یورو در آخرین بازی گروهی شکست نخورده است (۵برد و ۳تساوی). آخرین بار در یورو ۲۰۰۴بود که آنها ۳بر یک مقابل فرانسه باختند.

سوئیس در ۳بازی آخر خود مقابل آلمان شکست نخورده است (یک برد و ۲تساوی). در این ۳ بازی ۱۶گل رد و بدل شده، با میانگین ۵.۳گل در هر بازی. این در حالی است که سوئیس در ۱۶بازی از ۱۸بازی قبلی خود مقابل آلمان باخته بود (۲مساوی).

آخرین رویارویی ۲تیم با تساوی ۳-۳در لیگ ملت‌های اروپای سال۲۰۲۰همراه بود. سوئیسی‌ها بعد از ۲۶دقیقه ۲بر صفر پیش بودند اما از تیمو ورنر، سرژ گنابری و کای هاورتس گل خوردند که فقط این آخری در ترکیب فعلی آلمان حضور دارد.

این نخستین رویارویی سوئیس و آلمان در یک تورنمنت بزرگ بعد از جام‌جهانی۱۹۶۶خواهد بود. در آن سال، آلمان‌غربی در مرحله گروهی با نتیجه ۵بر صفر سوئیس را شکست داد. سال۱۹۳۸هم سوئیس در مرحله یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴بر ۲به پیروزی‌ رسیده بود، در جام‌جهانی۱۹۶۲هم آلمان‌غربی در مرحله گروهی ۲بر یک سوئیس را برد.

آلمان در ۵۲بازی از ۵۳بازی خود مقابل سوئیس در تمامی رقابت‌ها گل زده است. تنها استثنا تساوی بدون گل در بازی دوستانه آوریل۱۹۶۸بود.

کد خبر 861837
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha