جذب افراد مناسب به این معنی نیست که خودتان را تغییر دهید، بلکه به این معنی است که رفتارهایی را کنار بگذارید که ممکن است شما را از ارتباط با افراد مناسب باز دارد.

سبک زندگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hack spirit، ممکن است حتی متوجه نباشید، اما کارهای خاصی انجام می دهید و ناخواسته افرادی را که واقعاً در زندگی خود می‌یابید که با رفتار و شخصیت شما جور درنمی‌آیند.

در این مقاله، هفت رفتار را بررسی خواهیم کرد که اگر در مورد جذب افراد مناسب جدی هستید، باید با آنها خداحافظی کنید.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید و شروع به ایجاد برخی تغییرات مثبت در زندگی خود کنید.

۱) راضی نگه داشتن مردم
همه ما هر از گاهی مقصریم. میل به همنوایی، شاد کردن همه، اجتناب از هر نوع تضاد اجتماعی یا عدم تایید. این یک ویژگی است که از سنین پایین در ما ریشه دوانده است.

اما وقتی نوبت به روابط می رسد، خشنود بودن مردم می تواند افراد نامناسبی را به زندگی شما جذب کند.

چرا؟ زیرا افرادی که می‌خواهند همه را راضی نگه دارند اغلب به عنوان اهداف آسانی در نظر کسانی که می خواهند از دیگران بهره ببرند، دیده می شوند. آنها می دانند که شما برای حفظ آرامش و اجتناب از درگیری، حتی اگر به معنای قربانی کردن نیازها و خواسته های خود باشد، فراتر از آن عمل خواهید کرد.

وقت آن است که با این رفتار خداحافظی کنیم. شروع به ابراز نیازهای خود و تعیین حد و مرز کنید. این خودخواهانه نیست، بلکه به اندازه کافی به خود احترام می گذارید تا بدانید که احساسات و خواسته های شما نیز اهمیت دارند.

۲) بیش از حد در دسترس بودن
مرز باریکی بین در دسترس بودن و بیش از حد در دسترس بودن وجود دارد. بودن در کنار کسی وقتی به شما نیاز دارد چیز خوبی است. اما در دسترس بودن تا حدی که نیازها و مرزهای خود را نادیده می گیرید، نه چندان.

حقیقت تلخ این است که وقتی همیشه در دسترس هستید، ممکن است مردم شما را بدیهی بگیرند. ممکن است ناخواسته این پیام را به شما ارسال کند که زمان شما ارزشمند نیست یا اینکه همیشه آماده اید همه چیز را به خاطر آنها کنار بگذارید.

هر چقدر هم که سخت باشد، زمان آن رسیده که با این ایده که همیشه در دسترس نباشید، راحت باشید. این در مورد سخت گرفتن یا دوری کردن نیست، بلکه احترام گذاشتن به زمان و مکان خود است.

این تغییر رفتار می‌تواند فضایی را برای افرادی که واقعاً برای شما و وقت شما ارزش قائل هستند باز کند.

۳) بی توجهی به مراقبت از خود
در جست‌وجوی عشق و پذیرش، اغلب مهم‌ترین فرد زندگی‌مان را فراموش می‌کنیم: خودمان. بی توجهی به مراقبت از خود می تواند به طور ناخواسته افراد نادرستی را جذب کند.

وقتی رفاه خودمان را نادیده می‌گیریم، این پیام را می‌فرستیم که برای خودمان ارزشی قائل نیستیم. با کمال تعجب، دیگران این سیگنال ها را دریافت می کنند. اگر با خودتان مهربانانه رفتار نکنید، به احتمال زیاد افرادی را جذب خواهید کرد که رفتار خوبی با شما ندارند.

بنابراین، زمان آن رسیده است که مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. زمانی را برای خود اختصاص دهید، به فعالیت‌هایی بپردازید که به شما شادی می‌بخشد و به سلامت جسمی و روانی شما کمک می‌کند. به هر حال، دوست داشتن خود معیاری را برای رفتار دیگران با شما تعیین می کند.

به یاد داشته باشید، مراقبت از خود خودخواهانه نیست، یک ضرورت است. با عشق و احترامی که سزاوار آن هستید رفتار کنید و ببینید که چگونه نوع افرادی را که جذب می کنید تغییر می دهد.

۴) بی توجهی به حد و مرزها
در ارتباط با دیگران احساسات درونی خود یا علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه چیزی درست نیست را نادیده نگیرید.

اجازه ندهید که هیجان یک رابطه جدید شما را نسبت به مشکلات احتمالی کور کند. به نحوه برخورد آنها با دیگران، نحوه برخورد آنها با اختلافات و اینکه آیا آنها به مرزهای شما احترام می گذارند توجه کنید.

به یاد داشته باشید، داشتن حد و مرز به معنای منفی نگری نیست، بلکه به این معناست که به اندازه کافی برای خود ارزش قائل شوید تا تشخیص دهید که کسی با شما رفتار درستی ندارد. به خودت اعتماد کن و به چیزی کمتر از آنچه لیاقتش را داری بسنده نکن.

۵) نادیده گرفتن ارزش های خود
وقتی ارزش‌های خود را فدای رضایت دیگران می‌کنیم، اساساً به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم. این اغلب ما را به سمت جذب افرادی سوق می دهد که واقعاً با آن چیزی که هستیم یا آنچه داریم همسو نیستند.

بنابراین، زمان آن رسیده است که برای ارزش‌های خود محکم بایستید. واقعاً چه چیزی در زندگی برای شما مهم است؟ روشن کردن این موارد می‌تواند به شما کمک کند افرادی را جذب کنید که واقعاً به ارزش‌های شما احترام می‌گذارند.

به یاد داشته باشید، برای یافتن عشق نیازی به تغییر شخصیت خود ندارید. افراد مناسب شما را به خاطر وفادار ماندن به خودتان گرامی می دارند و به شما احترام می گذارند.

۶) ترس از تنها ماندن
اسکار وایلد می‌گوید: "دوست داشتن خود آغاز یک عاشقانه مادام العمر است".

ترس از تنهایی می تواند ما را به سمت روابطی سوق دهد که با استانداردهای ما مطابقت ندارد. اما بسیار مهم است که بدانیم تنها بودن یک چیز منفی نیست. در واقع، این می تواند فرصتی زیبا برای کشف خود و تکامل باشد.

بنابراین، اجازه ندهید ترس از تنهایی شما را به سمت روابط اشتباه سوق دهد. زمان تنهایی خود را در آغوش بگیرید و به آن به عنوان فرصتی برای پرورش عشق به خود و احترام به خود نگاه کنید. تنها در این صورت است که به طور طبیعی افرادی را جذب خواهید کرد که با خود واقعی شما همسو هستند.

۷) نداشتن عزت نفس
شنیدن این یکی سخت است، اما این حقیقتی است که ما نمی توانیم نادیده بگیریم: اگر برای خود ارزش قائل نباشید، افرادی را جذب خواهید کرد که برای شما ارزشی قائل نیستند.

وقتی باور نکنیم که لایق عشق، احترام و مهربانی هستیم، در نهایت به کمتر راضی می شویم. ما افرادی را جذب می کنیم که با ما به گونه ای رفتار می کنند که ناخودآگاه معتقدیم که شایسته آن هستیم.

وقت آن است که ارزش‌های خود را در اولویت قرار دهید. باور کنید که لایق عشق و احترام هستید. احساسات خود را تأیید کنید و در صورت لزوم از خود دفاع کنید.

به خاطر داشته باشید که نحوه رفتار شما با خودتان معیاری را برای رفتار دیگران با شما تعیین می کند. بنابراین، با مهربانی و احترام با خود رفتار کنید و طبیعتاً افرادی را جذب خواهید کرد که همین کار را انجام می دهند.

کد خبر 863959
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha