کمتر کسی است که راهی شمال ایران شده باشد و علاوه بر همه غذاهای خوشمزه این خطه، میرزاقاسمی را امتحان نکرده باشد. یک غذای ساده شمالی با عطر و بوی بادمجان کبابی و سیر که عاشقان فراوانی دارد.

میرزا قاسمی

به گزارش همشهری آنلاین، حساب اینستاگرام اطلس‌مزه که یک سایت مرجع و تخصصی غذا در دنیاست، میرزا قاسمی را به‌عنوان یک غذای ایرانی از استان گیلان معرفی کرده و از ۵ ستاره، به آن ۴ ستاره داده است.

در پست معرفی این غذا نوشته شده: «میرزا قاسمی، غذایی از استان گیلان است. این غذا با بادمجان‌هایی تهیه می‌شود که ابتدا روی شعله کبابی یا زغالی می‌شوند، سپس ریز خرد شده و با گوجه فرنگی، سیر و زردچوبه ترکیب می‌شوند. در نهایت تخم‌مرغ‌ها را اضافه می‌کنیم تا همه مواد با هم مخلوط شوند. این غذای ساده اما خوش‌طعم را می‌توان به‌عنوان پیش‌غذا و معمولاً همراه با نان تخت یا با برنج میل کرد.»

بیشتر بخوانید:

جالب اینجاست که این پست اینستاگرامی اطلس‌مزه حسابی مورد توجه قرار گرفته و کاربران زیادی از دیگر نقاط جهان به آن توجه نشان داده و گفته‌اند غذاهای مشابهی شبیه به میرزا قاسمی در کشورشان دارند. یکی از این کاربران گفته: «این غذا را ما هم در فیلیپین داریم که اسمش Tortang Talong و مورد علاقه من است». کاربر دیگری گفته: «ما هم این غذا را در شمال ایتالیا می‌پزیم، اما بدون بادمجان».

البته کاربران ایرانی زیادی زیر این پست غوغا کرده‌اند و تا توانسته‌اند از لذیذ بودن میرزاقاسمی و دیگر غذاهای ایرانی نوشته‌اند. این پست، حسابی مورد توجه قرار گرفته و شهرتی جهانی برای میرزاقاسمی به همراه داشته است.

کد خبر 866258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • آ.سیاحی IR ۰۴:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
    0 0
    بدون بادمجان؟! آخه بدون اون که مزه میزا قاسمی نمیده هیچی غذاهای ایرانی نمیشه.