مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۱:۱۵
۰ نفر

اگر اهل فضای مجازی و اینستاگرام‌گردی باشید، احتمالا به صفحات بلاگرهای غذا هم برخورده‌اید؛ آدم‌هایی که با تبلیغ رستوران‌ها و خوردن غذاهای مختلف، درآمدهای بالایی کسب می‌کنند.

مردن بر اثر پرخوری در برنامه زنده اینترنتی

به گزارش همشهری آنلاین، به همین دلیل هم این روزها عده زیادی به این شغل روی آورده‌اند، بدون اینکه از اثرات منفی آن برای سلامتی با خبر باشند. مثالش می‌شود حکایت «پان شیائوتینگ» یک دختر ۲۴ ساله چینی که پیش از این در رستورانی پیشخدمت بود و وقتی دید افراد بسیاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و فقط با خوردن غذاهای فراوان در مقابل دوربین درآمد بالایی دارند، از حرفه خود استعفا داد و در برنامه موکبانگ شرکت کرد.

در هر برنامه موکبانگ معمولا بیش از ۱۰ کیلوگرم در مدت زمان ۱۰ ساعت مواد خوراکی مصرف می‌شود. افراد شرکت‌کننده در این چالش غذایی به‌دلیل رقابت بالایی که در آن وجود دارد، باید بسیار تلاش کنند تا توجه مخاطبان بیشتری را به‌خود جلب کنند.

بیشتر بخوانید:

به همین دلیل پان شیائوتینگ با شرکت در این برنامه غرق در خوردن حجم بالایی از مواد غذایی شد که هر بار بیشتر از قبل می‌شد و سرانجام همانطور که مقابل دوربین در برنامه زنده اینترنتی مشغول خوردن انواع خوراکی‌ها بود، فوت کرد. وزن پان شیائوتینگ هنگام مرگ به ۳۰۰ کیلوگرم رسیده بود و درضمن او مدتی قبل به‌دلیل پرخوری دچار خونریزی معده شده بود. در کالبدشکافی او مشخص شد که معده‌اش پر از غذای هضم‌نشده بوده و شکمش به‌شدت تغییر شکل داده بود.

مسئولان چین از سال ۲۰۲۰، به‌منظور کاهش پرخوری، برنامه و چالش موکبانگ را منع کرده بودند، چون در این چالش معمولا افراد جان خود را به‌دلیل خوردن بیش از حد غذا به خطر می‌اندازند. حتی دولت چین برای این چالش جریمه‌ای معادل ۱۴۰۰ دلار درنظر گرفت، اما این چالش میان افرادی که برنامه‌های زنده اینترنتی اجرا می‌کنند و همینطور مخاطبان آنها بسیار محبوب است و سالانه هزاران نفر زندگی خود را با خوردن حجم بالایی از مواد غذایی به خطر می‌اندازند.

کد خبر 868345

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha