مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۳ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: واگن‌های جدید مترو که اخیرا از گمرک خارج شده‌اند و اکنون در کارخانه‌های واگن سازی در حال آماده سازی هستند تا زمستان وارد ناوگان خواهند شد.

مهندس ربیعی در گفتگو با خبرنگار سما با بیان این مطلب اظهار کرد: ورود قطارهای جدید همچنان ادامه خواهد یافت و امیدواریم سری بعدی قطارها دیگر در گمرک متوقف نمانند و با هماهنگی وهمکاری دولت، بانک ها و شهرداری واگن های جدید بدون توقف وارد ناوگان شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که سری‌های بعدی واگن‌های مترو به موقع و بدون وقفه وارد ناوگان شوند تا پایان سال می‌توانیم سرفاصله حرکت قطارها را در خطوط داخلی مترو تهران از 4 دقیقه به 3 دقیقه کاهش دهیم.

ربیعی تصریح کرد: همچنین با ورود واگن‌های جدید خط 5 ضمن کاهش سرفاصله حرکت قطارها در این خط می‌توانیم قطارهایی که زمان تعمیرات اساسی آنها فرا رسیده را از خط خارج کرده و کمتر شاهد خرابی واگن‌ها در طول مسیر و تاخیرهای ناشی از آن باشیم.

وی همچنین در مورد وضعیت خدمات رسانی در ایستگاه‌های تازه به بهره برداری رسیده مترو گفت: تا زمانی که واگن‌های جدید مترو وارد ناوگان نشوند نمی‌توانیم سرفاصله حرکت قطارها را در ایستگاه‌های جدید کاهش دهیم اما اگر تمام واگن‌ها به موقع و بدون وقفه وارد ناگان شوند و دیگر شاهد توقف آنها در گمرک نباشیم تا پایان سال می‌توانیم خدمات رسانی در ایستگاه‌های تازه به بهره برداری رسیده را مانند سایر ایستگاه‌ها کرده و سرفاصله حرکت قطارها در این ایستگاه‌ها را کاهش دهیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد مسافران مترو روزانه 1 میلیون 650 هزار نفر است که با سرد شدن هوا تعداد مسافران نیز افرایش می‌یابد چنانچه پیش بینی می‌شود در آبان ماه تعداد مسافران به 1 میلیون و 700 هزار نفر در روز برسد، بر این اساس امیدواریم اولین سری واگن های جدید تا زمستان به ناوگان وارد و سری‌های بعدی نیز بدون وقفه و در کوتاه ترین زمان ممکن در خطوط فعال شوند.

کد خبر 93668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز