گروه حوادث: مرد مالباخته، وقتی یکی از دزدان اموالش را در خیابان دید، او را تعقیب کرد تا اینکه توانست پاتوق مرد سارق و همدستانش را شناسایی کند.

این محل قهوه‌‌خانه‌ای در شرق تهران بود که اعضای باند در آنجا نقشه‌های سرقت را طراحی می‌کردند. صبح 30 تیر امسال، مرد جوانی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران رفت و ماموران را در جریان سرقت گردنبند طلایش از سوی چند سارق موتور سوار قرار داد.

این مرد مدعی شد: شب قبل سوار بر ماشینم در حال عبور از خیابان بهار در تهرانپارس بودم که چند جوان موتور سوار سد راهم شدند. یکی از آنها مدعی شد که هنگام رانندگی آینه ماشینم با او برخورد کرده اما من بدون توجه به این ماجرا و عذرخواهی از او، به راهم ادامه داده‌ام.

شاکی ادامه داد: من که از این ماجرا خبر نداشتم به تصور اینکه مردان موتور سوار مرا اشتباهی گرفته‌اند شیشه ماشین را بیشتر پایین کشیدم تا با آنها حرف بزنم اما در همین هنگام یکی از موتورسواران، گردنبند طلایم را قاپید و همراه دیگر همدستانش پا به فرار گذاشت.

به‌دنبال این ماجرا من به تعقیب سارقان پرداختم و موفق شدم 2 نفر از آنها را در یک کوچه خلوت‌ گیر بیندازم اما 3 همدست دیگر آنها سر رسیدند و با نشان دادن چاقو، تهدیدم کردند اگر به آنها نزدیک شوم، مرا خواهند کشت. من که خیلی ترسیده بودم سوار ماشینم شدم و محل را ترک کردم.

بعد از اظهارات شاکی، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری سارقان موتور سوار آغاز شد اما تا 2 ماه بعد هیچ سرنخی از آنها به دست نیامد.

ردزنی سارقان خشن

اواسط شهریور بود که جوان شاکی بار دیگر نزد ماموران پلیس رفت و این بار مدعی شد که سارقان گردنبندش را در خیابان دیده است. او گفت: بعد از ظهر دیروز در حال عبور از خیابان بودم که جوان موتور سواری توجهم را جلب کرد. بلافاصله او را شناختم و متوجه شدم که وی یکی از همان سارقانی است که 2 ماه قبل، گردنبند مرا به سرقت برده بود.

بی‌آنکه مرد جوان متوجه شود به تعقیب او پرداختم و چند دقیقه بعد دیدم که وی وارد یک قهوه‌خانه در شرق تهران شد. وقتی نزدیک‌تر شدم فهمیدم که آنجا پاتوق او و همدستانش است و بلافاصله محل را ترک کردم.

با این سرنخ، به دستور هاشمیان،  دادیار شعبه اول دادسرای جنایی تهران، چند تیم عملیاتی پلیس، راهی قهوه‌‌خانه مورد نظر شدند و آنجا را به‌صورت نامحسوس زیرنظر گرفتند.

بررسی‌های محلی حاکی از آن بود که این قهوه‌خانه پاتوق تعدادی از خلافکاران و مجرمان شرق تهران است و آنها با جمع شدن در آنجا نقشه‌های مجرمانه‌ خود را بررسی‌ می‌کنند.  با این اطلاعات ماموران قدم به قهوه‌خانه گذاشتند و یکی از سارقان موتورسوار را که جوانی 19 ساله بود دستگیر کردند.

مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد و وقتی فهمید دستش برای پلیس رو شده اعتراف کرد که با همدستی 4 نفر از دوستانش، یک باند سرقت موتورسوار راه انداخته بودند و تا‌کنون دست به ده‌ها فقره کیف قاپی و گردنبند‌قاپی در محدوده‌های میدان پروین،  میدان رسالت،  خیابان شریعتی،  حکیمیه، فرجام،  پاسداران،  خیابان خواجه عبدالله و فلکه اول،  دوم،  سوم و چهارم تهرانپارس زده‌اند.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی تهران – با بیان این خبر گفت: بررسی‌ها نشان می‌داد که اعضای این باند با استفاده از 3 موتورسیکلت، کیف‌قاپی‌های سریالی را رقم زده و بعد از هر سرقت پول نقد داخل کیف‌ها را برداشته و مدارک و اسناد داخل آن را در خیابان رها می‌کردند.

وی ادامه داد: با این اطلاعات، دیگر همدستان متهم نیز در عملیات‌های جداگانه دستگیر شدند و اعتراف کردند که هنگام کیف‌قاپی طعمه‌های خود را بیشتر از بین زنان و دختران انتخاب می‌کردند.

سرقت با سیلی

سرهنگ محمدیان افزود: بعضی از اعضای باند با شناسایی پسران نوجوان به سراغ آنها می‌‌رفتند و با زدن سیلی به‌صورتشان، گوشی تلفن همراه آنها را به سرقت می‌‌بردند.
وی تاکید کرد: هم‌اکنون تمامی اعضای این باند در اختیار کارآگاهان پایگاه چهارم قرار دارند و تحقیقات تکمیلی درباره این پرونده ادامه دارد.

 محدوده ارتکاب سرقت توسط سارقان

میدان پروین،  میدان رسالت،  خیابان شریعتی،  حکیمیه، فرجام،  پاسداران،  خیابان خواجه عبدالله و فلکه اول،  دوم،  سوم و چهارم تهرانپارس .

کد خبر 99010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز