دوشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۴۳
۰ نفر

از یک هفته پیش برادرتان مدام گفته است که برای پرداخت شهریه دانشگاه 900هزار تومان پول لازم دارد و شما هم قول صددرصد داده‌اید که به موقع پول را به وی می‌رسانید.

قبض نوبت بانک

 حدود ساعت 11و 42 دقیقه روز موعود داخل بانک می‌شوید. با برچسبی روی دستگاه نوبت‌دهی روبه‌رو می‌شوید که خراب بودن آن را به آگاهی مراجعان می‌رساند. شخصی که با عجله در حال خار ج شدن از بانک است یک برگه نوبت به دست شما داده و بی هیچ‌حرفی دستگیره در را به بیرون هل می‌دهد.

خوشحال هستید که پیش از بسته شدن بانک، پول را از حساب برداشته و به برادرتان می‌دهید. نیشخندی به شلوغی بانک زده و تصور می‌کنید که تا چند دقیقه دیگر صدای شمرده خانمی از بلندگو، نوبت شما را برای مراجعه به باجه فلان صدا می‌زند. اما نگاهتان که به برگه نوبت و مدت زمان 544‌دقیقه‌ای آن می‌افتد عرق سردی روی پوست خود حس می‌کنید.

تمام سرکوفت‌های دوست و آشنا در مورد بدقول بودن شما به همراه اخم‌های گره خورده برادر، مسلسل‌وار به ذهنتان هجوم می‌آورد. جمله زیر برگه که ساعات خوشی را برایتان آرزو می‌کند مانند پتک روی سرتان صدا می‌کند. به امید پرداخت اینترنتی به سمت منزل می‌روید که در راه یادتان می‌افتد که دانشگاه برادر شما امکان پرداخت اینترنتی شهریه ندارد.

نیزه نامرئی از آسمان

اگر صبح به پارکینگ مراجعه کرده و یک‌سوراخ نه چندان کوچک روی سقف یا کاپوت خودرو مشاهده کردید و آن اطراف اثری از جسم سنگین پیدا نکردید گمان نکنید یک نیزه نامرئی از آسمان فرود آمده و خودرو را به این شکل درآورده است. شاید قندیل‌هایی که چند روزی بود از سقف شیبدار شیروانی یا لبه بام آویزان بوده و به مرور بزرگ شده و سقوط کرده و این وضعیت را به‌وجود آورده است. به‌هرحال برای اینکه دفعه بعد به‌جای خودرو این قندیل‌های سنگین سلامت یا حتی جان افراد را به خطر نیندازد تا دیر نشده، فکری برای از بین‌بردن آنها بکنید.

آب رفتن کالا‌ها

گویا بارش برف و باران در روز‌های اخیر فقط موجب آب‌رفتن لباس‌های پشمی روی بند رخت نشده است بلکه در این میان برخی کالا‌ها مانند انواع نوشیدنی‌ها نیز همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید کمی تا قسمتی آب رفته‌اند. جالب اینجاست که در تماس با شرکت‌های تولید‌کننده و شکایت در مورد کم‌فروشی نوشیدنی‌ها، مسئولان روابط عمومی آنها عنوان می‌کنند که شاید سرمای محیط و به گفته آنها انقباض باعث شده سطح این نوشیدنی‌ها کمی کاهش پیدا کند.

به قول معروف یکی نیست بگوید استاد، اگر کتاب علوم سال دوم یا سوم ابتدایی را هم با دقت خوانده بودید متوجه می‌شدید که برخلاف مواد دیگر، حجم آب در شرایط سرما بیشتر می‌شود. حال پیدا کنید پرتقال فروش را. نوشتیم پرتقال، بد نیست سری هم به بساط میوه فروش‌های سیار بزنیم زیرا در شرایطی که ساماندهی اصناف باعث شده بسیاری از فروشندگان از ترازو‌های دیجیتالی استفاده کنند میوه‌فروش‌های سیار به جای سنگ ترازوی استاندارد همچنان از سنگ مرمر، باتری و غیره برای ترازو استفاده می‌کنند. به‌هرحال از آنجاکه این روش نیز با کم‌فروشی نسبت نزدیکی دارد بهتر است از این دست فروشند‌ه‌ها خرید نکنیم.

حرکت با خودروی خاموش

اگر سوار خودروی مسافربری شدید و دیدید که خودرو، آهسته حرکت می‌کند، دقت کنید ببینید خودرو روشن است یا نه. اگر خودرو خاموش باشد که به‌جای دیر رسیدن شاید دیگر اصلا به‌مقصد نرسید. قضیه از این قرار است که با وجود اینکه تعدادی از شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت بیشتر از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند اما گویا برخی راننده‌های مسافربر، حرکت با خودروی خاموش در سراشیبی را چاره‌کار می‌دانند.

اما از آنجا که سیستم ترمز در حالت خاموش‌ خودرو خوب کار نمی‌کند و حسابی سفت می‌شود احتمال تصادف نیز بالا می‌رود. بنابراین بهتر است سعی کنید از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و اعتراض به این شیوه راننده را نیز از یاد نبرید.

کد خبر 125464

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز