شنبه ۱۸ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۵۱
۰ نفر

در حالی که خیابان‌ها و بزرگراه‌ها به مثابه رگ‌های حیاتی حمل و نقل کشور روز به روز تعدادشان افزایش می‌یابد نقش تابلو‌های راهنما برای مسیریابی مسافران نیز پررنگ‌تر می‌شود.

تابلو راهنما

برای نمونه بسیاری از شهروندان معتقدند اغلب تابلو‌های راهنمای فرودگاه امام خمینی با محتوای درست در جای مناسبی نصب شده‌اند؛ به استثنای 2‌تابلو که در نزدیک فرودگاه در معرض دید راننده‌ها قرار دارند. حدود 200 متر مانده به فرودگاه، تابلویی وجود دارد که مسافران را به سمت پارکینگ شماره 2 راهنمایی می‌کند. این تابلو قبل از تابلوی «ترمینال مسافران» نصب شده است.

به تجربه ثابت شده است که بسیاری از مسافرانی که برای بار نخست به این فرودگاه می‌روند درست بعد از دیدن تابلوی پارکینگ شماره 2 به این سمت تغییر مسیر می‌دهند اما بعد از پرس و جو متوجه می‌شوند که برای پارک خودرو و رفتن به ترمینال مسافران نباید مسیر دیگری را انتخاب می‌کردند. به نظر می‌رسد این اشتباه از آنجا ناشی می‌شود که تابلوی ترمینال مسافران بعد از تابلوی پارکینگ شماره 2 و خیلی دیر در معرض دید قرار می‌گیرد. این مشکل را گاهی نیز در برخی تابلو‌های مسیر‌های بین شهری و درون شهری می‌توان مشاهده کرد.

تلفن‌همراه خاموش

برخی زبان‌آموز‌های موسسات گوناگون تصور می‌کنند از آنجا که مسئولان آموزشگاه قوانین را رعایت نکرده و سیستم حرارتی مناسبی برای کلاس‌ها پیش‌بینی نکرده‌اند، آنها نیز می‌توانند قوانین را نادیده گرفته و مدام با گوشی‌تلفن همراه روشن سر کلاس حاضر شوند. به دنبال این طرز فکر گاه و بی‌گاه یکی با تلفن صحبت می‌کند و دیگری مدام آن‌را از جیب درآورده و وارسی می‌کند. مزاحمت به همین‌جا ختم نمی‌شود زیرا در لابراتوار زبان باید به جای مکالمات انگلیسی، از داخل گوشی‌ها(هدفون‌) صدای پارازیت‌های گوشی تلفن همراه همکلاسی‌ها را نیز تحمل کرد.

گل برای مزار

بسیاری از شهروندانی که هر شب جمعه برای زیارت اهل قبور به سمت مزار دوست و آشنا می‌روند سعی می‌کنند دسته‌گلی زیبا تهیه کرده و به این دیدار نیز دست خالی نروند. با وجود این حتی اگر برای رفتن به آرامگاه عزیزی که در یک تصادف رانندگی او را از دست داده‌اند بروند باز هم برای خرید دسته گل، هنگام رانندگی احتیاط‌ها و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و برای نمونه در بزرگراه منتهی به بهشت‌زهرا در کنار خط سفید ممتد که نشانه ممنوع بودن توقف است از گلفروش‌های کنار جاده خرید می‌کنند. به هر حال با توجه به اینکه چنین حرکت خطرناکی می‌تواند حتی جان خریدار گل را بگیرد شما به این قیمت گزاف گل نخرید.

غیبت جالباسی

اگر فرزندتان را صبح با لباس‌های تمیز و اتوکشیده راهی مدرسه کردید اما پس از بازگشت وی به خانه با لباس‌های خاکی و چروک‌شده‌اش مواجه شدید، زود وی را مقصر ندانید. به‌عنوان مثال برخی والدین بدون‌ آگاهی از موضوع به‌وی می‌گویند «از بس بی دقتی کرده‌ یا به‌اصطلاح شلنگ‌وتخته انداخته» لباس‌هایش کثیف و چروک شده است. این در حالی است که قضیه به نبود جالباسی در کلاس درس آنها مربوط می‌شود.

در حالی که تعدادی از مدارس به جالباسی مناسب و حتی کمد مجهز شده‌اند ولی هنوز هم کلاس‌های بسیاری از مدارس یا جالباسی ندارند یا تعداد جالباسی‌ها آنقدر کم است که خیلی از دانش‌آموزان جایی بهتر از زمین برای گذاشتن کاپشن و کت‌شان پیدا نمی‌کنند. این موضوع فقط در مدارس دیده نمی‌شود و برخی از اداره‌ها و دانشگاه‌ها نیز چنین کمبودی را دارند. به‌هرحال افراد نیاز دارند که در این فصل کت و کاپشن‌شان را داخل اداره، مدرسه و دانشگاه به‌یک‌ جالباسی مناسب آویزان کنند.

کد خبر 125270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز