جمعه ۱۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رییس اتحادیه آهنکاران با اشاره به رشد 40 تومانی قیمت فولاد گفت: در بازار به دلیل عدم تقاضا برای آهن آلات با رکود مواجه هستیم.

فولاد

به گزارش پانا محمد تقی صالحی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به دلیل افزایش نرخ دلار بیش از 40 تومان قیمت آهن و پروفیل افزایش یافت، اظهار داشت: نوسانات بازار رو به پایین است اما تغییرات قیمت دلار مانع از ادامه روند کاهشی شد.

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار به شدت کاهش یافته است، تصریح کرد: اکنون بیشتر کارخانه‌ها با 25 درصد ظرفیت خود فعالیت می‌کنند و وضعیت بخش تولید اسفبار است.

رییس اتحادیه آهنکاران کشور خاطرنشان کرد: علاوه بر کاهش تقاضای داخلی، صادرات نیز کاهش پیدا کرده است و افغانستان و پاکستان نیز دیگر آهن آلات ایرانی را نمی‌خرند که این باعث شده است، رکود بر بازار حاکم شود.

صالحی ادامه داد: وضعیت ساخت و ساز نیز مشخص است و به جز مسکن مهر دیگر ساخت و سازها راکد شده است.

وی افزود: وضعیت تولید کننده در ایران دشوار است زیرا اگر در سال 80 یک تولید کننده یک میلیون سرمایه گذاری می کرد اکنون 5 تا 10 برابر برداشت داشت، اما اگر همان میزان را برای خرید سهام یک بانک هزینه می کرد اکنون 128 برابر برداشت داشت و این نشان می دهد خدمات در ایران بازدهی داشته اما تولید نه.

رییس اتحادیه آهنکاران از دولتمردان اقتصادی خواست تا بیش از آنکه شعار دهند برنامه هایی برای حمایت از تولید ارایه کنند چرا که شایسته نیست در سال حمایت از تولید ملی کارخانه‌ها ورشکست و تولید ایران به تعطیلی کشیده شود.

کد خبر 172764
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز