گروه شهری: مدیرعامل راه‌آهن شهری تهران و حومه در بازدید از متروی پرند ابراز امیدواری کرد که دولت جدید حمایت و توجه ویژه‌ای به پروژه خط متروی تهران - پرند داشته باشد.

metro

هابیل درویشی درباره روند عملیات اجرایی خط متروی تهران - پرند، تأخیر در اتمام این خط را ناشی از عدم تأمین اعتبار به موقع پروژه دانست و افزود: اگر این اتفاق می‌افتاد خط متروی تهران - پرند در 6ماهه اول سال‌جاری به بهره‌برداری می‌رسید.

مدیرعامل راه‌آهن شهری تهران وحومه (مترو) بیان داشت: اگر کمک ویژه‌ای به این پروژه شود پیش‌بینی می‌کنیم کمتر از 5‌ماه بتوانیم خط متروی تهران - پرند را به بهره‌برداری برسانیم. پروژه خط متروی تهران - پرند با 51کیلومتر طول دارای 6 ایستگاه شهر آفتاب (نمایشگاه بین‌المللی)، واوان، 2ایستگاه در فرودگاه امام‌خمینی و 2ایستگاه در شهر جدید پرند است.

این پروژه از ایستگاه شاهد به‌موازات بلوار بهشت‌زهرا به شکل تونل به طول تقریبی حدود 6کیلومتر آغاز و پس از عبور از زیر قسمت غرب آزادراه قم به موازات آن و به سمت جنوب حرکت می‌کند و پس از عبور از تقاطع کهریزک به سطح زمین می‌آید سپس به سمت جنوب ادامه می‌یابد و در تقاطع بلوار فرودگاه امام خمینی به طول حدود 32کیلومتر به سمت فرودگاه ادامه مسیرمی دهد و در ادامه نیز با طول حدود 19کیلومتر به سمت پرند امتداد می‌یابد.

کد خبر 225874
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز