زهرا جورابلو: پروفسور مسعود حیدری، پدر علم مذاکره ایران در همایش ملی اصول مذاکره و زبان بدن، تجارب ۵۲ ساله خود را در اختیار شرکت‌کنندگان قرار داد.

پروفسور مسعود حیدری

همایش ملی مذاکره و زبان بدن با رویکرد راهکارهای افزایش فروش به همراه بزرگداشت پروفسور مسعود حیدری، در تاریخ دوم خرداد ماه ۱۳۹۳ برگزار شد.

به گزارش مارکتینگ نیوز، پروفسور حیدری با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر در شرایط خوبی در دنیا قرار ندارد و باید به جایگاه مناسب خود برسد، ویژگی‌های یک مذاکره‌کننده خوب را برشمرد.

ویژگی‌های یک مذاکره‌کننده خوب

وی اظهار داشت: دلایل اصلی مذاکره گرفتن حق و ارتباط با دنیا است. مذاکره‌کننده باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد تا بتواند مذاکره را به نفع خود به اتمام برساند. مهم‌ترین ویژگی یک مذاکره‌کننده خوب صداقت است. درواقع رازداری مرز صداقت است. یک مذاکره‌کننده باید اطلاعات خود را محرمانه نگه دارد و در جهت تعلیم و آموزش مذاکره‌کنندگان آینده بکوشد. همیشه در جلسات مذاکره ژاپنی‌ها دو مبتدی حضور دارند که در حین مذاکره هیچ حرفی نمی‌زنند و فقط یادداشت‌برداری می‌کنند و درواقع قوانین مذاکره را می‌آموزند. داشتن سرعت عمل و دانستن زبان انگلیسی از اهمیت ویژه‌ای در مذاکرات برخوردار است. داشتن مترجم، زمان مذاکره را طولانی می‌کند. مذاکره باید در کمترین زمان ممکن صورت بگیرد.

با رعایت منافع طرف مذاکره، اعتماد او را جلب کنید

پروفسور در پایان خاطرنشان کرد: همیشه در مذاکرات خود را به جای طرف مقابل هم بگذارید و منافع آنها را هم در نظر بگیرید. چون در این صورت است که می توانید اعتماد آنها را جلب کنید.

دکتر سمیعی نصر، مدیر بازاریابی (بخش خاور میانه) در شرکت جنرال موتور آمریکا، یکی دیگر از سخنرانان همایش ملی اصول مذاکره و زبان بدن بود.

محور سخنرانی وی ورود شرکت‌های ایرانی به عرصه برند بود.

چالش‌های اصلی شرکت‌های ایرانی در عرصه برند

دکتر سمیعی نصر ورود به عرصه مدیریت برند، صداقت داشتن با مشتری، داشتن شعار، و چگونگی قول دادن به مشتریان را از چالش‌های اصلی شرکت‌های ایرانی در عرصه برند برشمرد.

وی اظهار داشت: شرکت‌ها باید تمایز برند را در برابر جهانیان هایلایت کنند تا جاودان بمانند و ذهن‌ها را تسخیر نمایند.

شعار، عصاره تمام توانمندی های یک شرکت است

سمیعی‌نصر با اشاره به نوآوری در تبلیغات گفت: جنگ امروز برندینگ، جنگ محصولات نیست، بلکه جنگ تمایز در تسخیر اذهان است. مشتری نیاز به نوآوری مستمر دارد. تبلیغات باید عین تعهدات باشد. امروز مشتری کالا نمی‌خرد، بلکه برند می‌خرد. شعار در برندینگ اهمیت ویژه‌ای دارد. برندتان را با یک شعار مرتبط با توانمندی های رقابتی در ذهن مشتری پیوند بزنید. شعار، عصاره تمام توانمندی های یک شرکت است. قولی بدهید که متفاوت باشد و همیشه به قول‌تان وفادار بمانید. قولی بدهید که عمل به آن برای رقبا بسیار مشکل و نشدنی باشد و بتوانید تا بلند مدت به آن عمل کنید.

دکتر حمیدرضا نمازی، مشاور علمی بازاریابی هولدینگ HITT بزرگترین هولدینگ دارویی کشور، علی پاکزادیان مقدم ، متخصص برندینگ، نیما کیمیایی، مدرس دو دوره کنفرانس ملی بازاریابی، مشاور Fleet sales - و شرکت سوبارو، ایمان پاکزادیان مقدم، دبیر اجرایی کنفرانس‌های ملی بازاریابی و مدرس دوره‌های اصول و فنون مذاکر، و شروین پیکارجو ، مشاور تحقیقات بازار و برنامه‌ریزی استراتژیک نیز به سخنرانی پرداختند.

در پایان همایش، مراسم بزرگداشت پروفسور مسعود حیدری نیز برگزار شد.

کد خبر 260873
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز