پسربچه خردسال که در جریان کودک‌آزاری مرموز در سیرجان به کما رفته بود، جانش را از دست داد.

حوادث کودک آزاری

گزارش پزشكي قانوني نشان مي‌دهد ضربه‌اي كه به سر اين كودك وارد شده باعث مرگ او شده و اين در حالي است كه هنوز مشخص نيست چه‌كسي اين ضربه مرگبار را وارد كرده است. در حال حاضر پدر اين كودك و مرد ديگري به اتهام قتل در بازداشت به‌سرمي‌برند تا مشخص شود عامل اين كودك‌آزاري مرگبار چه‌كسي بوده است.

حادثه دلخراشي كه باعث شد مهدي 2.5ساله پس از چند روز كما روي تخت بيمارستان جانش را از دست بدهد؛ نخستين روز خرداد رخ داد. آن روز 2مرد جوان درحالي‌كه كودك 2.5 ساله‌اي را در آغوش داشتند راهي بيمارستاني در شهرستان سيرجان شدند. وضعيت پسربچه وخيم بود و به‌نظر مي‌رسيد به‌خاطر ضربه‌اي كه به سرش وارد شده، دچار ايست قلبي و تنفسي شده است. پسربچه به بخش مراقبت‌هاي ويژه انتقال يافت و تلاش پزشكان براي نجات جان او شروع شد. عمليات احياي قلبي نتيجه داد و قلب پسربچه به تپش افتاد اما ضريب هوشي او بسيار پايين و وي به كما رفته بود.

همزمان با تلاش پزشكان براي نجات پسربچه خردسال، واقعيت تلخي فاش شد. بدن مهدي كوچولو پر بود از علائمي چون گازگرفتگي با دندان، كبودي و سوختگي. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه اين كودك بارها مورد كودك‌‌آزاري قرار گرفته و احتمالا ضربه‌ به سرش كه باعث شده وي به كما برود هم ناشي از كودك آزاري است.

با اين اطلاعات ماجرا به پليس گزارش شد و با حضور مأموران در بيمارستان پدر پسربچه دستگير شد اما اثري از فرد ديگري كه همراه او بود نبود. با گذشت چند روز از اين ماجرا، درحالي‌كه مهدي كوچولو همچنان در كما بود، قلب وي از تپش ايستاد و او جانش را از دست داد. با مرگ مهدي، پرونده رنگ و بويي جنايي گرفت و بازپرس پرونده دستور بازداشت موقت پدر وي را صادر كرد. اين در حالي بود كه مأموران توانستند مرد ديگري را كه همراه پدر مهدي در بيمارستان حضور داشت دستگير كنند.

اين دو مرد اما در بازجويي‌ها جنايت را به گردن هم انداختند و مدعي شدند كه از ماجراي كودك‌آزاري خبر ندارند و احتمالا فرد ديگري عامل مرگ مهدي بوده است. در اين ميان پدر مهدي گفت: به‌خاطر اختلافاتي كه با همسرم داشتم، نمي‌خواستم از مهدي مراقبت كنم. براي همين او را به يكي از دوستانم كه در اختلافات من و همسرم نقش داشت، سپردم. مهدي در زماني كه نزد دوستم بوده دچار اين حادثه شده و من او را كتك نزده‌ام.متهم ديگر پرونده نيز با رد گفته‌هاي پدر مهدي مدعي شد كه از ماجراي كودك‌آزاري خبر ندارد و نمي‌داند كه مهدي چطور دچار حادثه شده و جانش را از دست داده است.

مهدي بخشي، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان سيرجان در گفت‌وگو با همشهري گفت: هم‌اكنون هر دو متهم با قرار بازداشت موقت در زندان به‌سرمي‌برند تا مشخص شود كه عامل مرگ كودك 2.5ساله چه‌كسي بوده است. وي ادامه داد: طبق نظريه پزشكي قانوني، پسربچه بر اثر ضربه وارد شده به سرش جانش را از دست داده و حالا بايد مشخص شود كه اين ضربه چطور به سر او وارد شده و چه‌كسي مسبب آن بوده است و به همين دليل تحقيقات در اين زمينه ادامه دارد.

کد خبر 262230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha