این کار چه معنایی دارد؟ آیا به این مفهوم است که آنها ارزانخر و فقیرند و یا اینکه عملشان انعکاس نامطلوبی از آنان میدهد؟
به نظر میرسد بعضی از ما تمایل زیادی به تظاهر داریم. بعضی از افراد کمسواد تظاهر به دانستن علم و دانش میکنند. دیگران که پول مختصری در جیب دارند برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران ولخرجی میکنند.
البته این رفتار شامل همه نمیشود، ولی بسیاری از ما زیبایی باطن را فدای ظواهر میکنیم. فکر میکنیم برای تحت تاثیر قرار دادن دیگران باید گزافهگویی کنیم. امیدوارم شما جوانان پیرو این شیوه فرهنگی نباشید. زندگیتان را برای تظاهر به هدر ندهید.
جوانی دورانی است که شما باید خود را وقف رشد درون کنید. راه و رسم زندگی از ظاهر انسان منشأ نمیگیرد، بلکه چیزهایی است که در درون سرچشمه دارند. شیوههایی که منشأ ظاهری دارند، پوچ و بیهودهاند اما شیوههایی که از درون انسانها الهام میگیرند ارجمند و با ارزشند و تا ابد با انسان باقی میمانند.
جوانان طبیعتاً خامند و به علت احساساتی بودنشان به سادگی در دام زندگی حفظ ظاهر میافتند. به همین دلیل بسیاری از خوانندگان و بازیگران در لباس پوشیدن و ظاهر با یکدیگر به رقابت برمیخیزند. عده کثیری از جوانان جذب خوانندگان و هنرپیشگان و ورزشکاران پرزرق و برق میشوند. این ظاهرهای پرزرق و برق به مرور مد روز میشود و نهایتاً باعث میگردد این ستارگان (اگر ستاره باشند) موضوع داغ بحث و گفتوگوی همگان شوند.
البته منظور این نیست که لذت بردن از یک ترانه و دوست داشتن یک هنرپیشه خاص خوب نیست، بلکه چیزی که مهم است این است که جوانی دوران مهم و در عین حال بسیار کوتاهی از زندگی را تشکیل میدهد. لذا این فرصت گرانبها را با اسیر شدن و در دام مدهای روز و ظواهر زندگی افتادن به هدر ندهید، زیرا مد و ظواهر همگی زودگذرند و فقط درون و باطن انسان فناناپذیر است.
گرفتار ظواهر زودگذر نشوید اگر هم این ظواهر بسیار وسوسهآمیز باشند به خاطر داشته باشید که قارچهای سمی در مقایسه با قارچهای سالم خوراکی ظاهری بسیار فریبنده و زیبا دارند. این شامل جواهرات نیز میشود. اغلب جواهرات بدلی درخشانتر و خیرهکنندهتر از اصل هستند چون این جواهرات بدل هستند اغلب از درخشندگی و تلألؤ خیرهکنندهای برخوردارند، همین باعث شیفتگی و جذب بیشتر انسان میشود. اما شما فریب این بدلها را نخورید.
گفتار و کردارتان باید هماهنگ باشند. کلمات مانند نهر آبی از دهان شما روان میشوند ولی اگر کردار صادقانه در پی نداشته باشد، هیچکس تحت تاثیر قرار نمیگیرد. ما مثلی معروف داریم که؛ «به عمل کار برآید به سخندانی نیست»
گفتوگو و مذاکره قویترین روش برای متقاعد ساختن دیگران نیست. گرچه صحبت کردن مهم است و شما باید بتوانید خیلی خوب و صادقانه صحبت کنید و دیگران را تحت تاثیر قرار دهید، اما در واقع اعمال شماست که انسانها را تحت تاثیر و نفوذ واقعی قرار میدهد.
پارهای اوقات ممکن است صحبتها به نتیجه مطلوب نرسند، اما بهعمل درآوردن کلمات و ایدهها هرگز شکست نمیخورد. چنانچه واقعاً مایلید به شما اطمینان و اعتماد شود با صداقت عمل کنید و طرف را متقاعد سازید.