سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۴۳
۰ نفر

گروه سیاسی:‌ محمدباقر قالیباف هرچند از ایده تشکیل گروهی به‌عنوان مرکزیت گروه‌های اصولگرا تحت عنوان ۶+۵استقبال ‌کرد اما گفت: فهرست ۶+۵ قانع‌کننده نیست.

شهردار تهران که در حاشیه حضور در صحن علنی شورای اسلامی‌شهر تهران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت و پایگاه خبری سما، خبر آن را منتشر کرد، تاکید کرد: من که همه وقت و کارم متوجه شهرداری است و با این برف و سرما وقتی برای دنبال کردن مباحث سیاسی ندارم، ولی اقدام  6+5  را از این جهت که مجموعه‌ای شدند که حرکت وحدتی را بین مجموعه اصولگرایان به وجود آورند،  کار خوبی می‌دانم‌.

وی با انتقاد تلویحی از فهرست 6+5 افزود: به نظر من این که مرکزیتی برای اردوگاه اصولگرایان درست شد کار خوبی بود ولی به‌عنوان یک اصولگرا می‌گویم که فهرست آن‌ها فهرست قانع کننده‌ای نیست زیرا آنها یک سری مبانی گذاشتند که بر اساس این مبانی افراد را انتخاب کنند اما به مبانی خود عمل نکردند، به همین دلیل فهرست آنها را قابل دفاع نمی‌دانم و به آن معترضم‌.

شهردارتهران ادامه داد: امیدوارم در زمان باقیمانده حتماً در این خصوص تجدید نظر کنند‌.

سهم‌خواهی خلاف اصولگرایی است

قالیباف خاطرنشان کرد:‌ همان‌طور که قبلاً هم گفتم اگر هرکسی چه از درون 6+5  و چه از بیرون بخواهد سهم خواهی کند و بدون توجه به لیاقت‌ها،  قابلیت‌ها و کارآمدی افراد خود را به فهرست بفرستد از دایره اصولگرایی خارج است. البته برای همه حرمت قائلم ولی افرادی هستند که کارآمدترند و بیرون مانده‌اند‌.

وی همچنین اظهار داشت: من به‌دنبال ارائه فهرست و معرفی افراد خاصی نیستم و به نظر من به‌رغم انتخاب 30 نفر برای تهران افراد مناسب‌تری هستند که می‌توانند در این میان باشند.

شهردار تهران تاکید کرد: ما باید دقت کنیم علاوه بر اینکه مجلسی خوب و ارزشی می‌خواهیم مجلسی کارآمد هم می‌خواهیم و اگر قرار باشد مجلس، کارآمدی خود را از دست بدهد فقط به خاطر اینکه افراد سهم خود را تامین کنند به مردم وانقلاب ظلم کرده‌ایم.

ردصلاحیت‌ها

قالیباف درباره رد صلاحیت‌ها هم گفت: به‌عنوان یک شهروند و یک عنصر سیاسی برخی رد صلاحیت‌ها را قابل دفاع نمی‌دانم و افرادی را می‌شناسم که با وجود نظر مثبت 4 مرجع رسمی‌ باز هم رد صلاحیت شده‌اند. به هر ترتیب رد صلاحیت‌ها نباید با شائبه سیاسی همراه باشد و امیدواریم هیئت مرکزی نظارت مدافع حقوق افراد باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: شورای نگهبان به گونه ای عمل کند که حقی ضایع نشود، به کسی ظلم نشود و انتخاباتی پرشور با حضور همه سلایق داشته باشیم.

کد خبر 44132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز