مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۵۷
۰ نفر

موضوع ساخت مونوریل در تهران بار دیگر با اظهار نظر دبیر شورای‌عالی ترافیک کشور موجب واکنش مسئولان مدیریت شهری تهران شد.

کامران حاج‌نصراللهی، دو‌شنبه گذشته گفته بود که نظر معاون وزیر کشور در مورد مونوریل (ساخت ۶۶ کیلومتر مونوریل در تهران) باید اجرا و درصورتی که در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران تعریف نشده باید در این طرح گنجانده شود.

این اظهارات موجب شد تا رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران تأکید کند که شورای شهر محکم ایستاده و طرح ۶۶ کیلومتری مونوریل و هیچ طرح دیگری نمی‌تواند بدون مصوبه شورای شهر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک گنجانده و در تهران اجرا شود.

حمزه شکیب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر خاطرنشان کرد: طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران مشخص می‌کند که برای شهر تهران چه میزان خطوط مونوریل داشته باشیم و چه مسیرهایی برای آن تعریف شود و اگر شورای‌عالی ترافیک بخواهد مسیر ۶۶ کیلومتری مونوریل را در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران بگنجاند باید این موضوع را به شورا پیشنهاد دهد و شورا در این خصوص تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

جایگزینی نامناسب

از سوی دیگر، مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران هم در گفت‌وگو با سما گفت: منطقی آن است که در نهایت، هرگونه تغییرات و کار کارشناسی بیشتر در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک توسط مرجعی صورت گیرد که طرح را ارائه کرده است.

شهریار افندی‌زاده تصریح کرد: درخصوص خطوط ۸ و ۹ مترو بحث  درباره جایگزینی مونوریل به‌جای مترو در وزارت کشور مطرح است.

وی ادامه داد: در طرح جامع حمل‌ونقل و ترافیک تهران، خط ۸ مترو (از میدان رسالت تا میدان بسیج) باید روزانه ۴۹۰ هزار مسافر را جابه جا کند و خط ۹ مترو که از میدان پونک آغاز و تا میدان بسیج ادامه می‌یابد باید روزانه ۵۰۵ هزار مسافر را جابه‌جا کند که با بررسی‌های انجام شده تنها خطوط مترو برای این جابه‌جایی مناسب است و بنابراین در طرح جامع بر به‌کارگیری خطوط ۸ و ۹ مترو تأکید شده است.

افندی‌زاده خاطر نشان کرد:  با توجه به مسافت ۶۶ کیلومتری خطوط ۸ و ۹ و حجم بالای جا به جایی، قطار هوایی نمی‌تواند در این ۲ خط گزینه مناسب باشد.

کد خبر 48314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز