جلسه امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی با اعتراض و انتقادهای نمایندگان به تورم و گرانی در کشور همراه بود.

مجلس

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، محمود صادقی در نشست علنی امروز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی خطاب به وزرای اقتصادی و رئیس‌جمهور گفت: در حالی که ملت با همراهی و همبستگی سعی در کاهش آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا در کشور دارند، رئیس‌جمهور و وزیر صمت نیز باید تدابیری را برای جلوگیری از تورم و افزایش قیمت‌ها من جمله قیمت خودرو و مسکن که کمر قشر ضعیف را شکسته است، اتخاذ کند.

وی در ادامه تذکر خود با اشاره به لایحه در حال تدوین معاونت قوه قضائیه برای کانون وکلا گفت: این لایحه مغایر با اصول مبتنی بر استقلال قوا و وکلاست و با قوانین مرتبط مغایرت دارد و از وزیر دادگستری انتظار داریم براساس اختیارات قانونی به این موضوع ورود کرده و مذاکراتی را با مسئولان محترم قوه قضائیه داشته باشد.

  •  مجلس تماشاچی افزایش قیمت‌هاست

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نیز در جریان بررسی طرح اصلاح قانون آئین‌نامه داخلی مجلس در مخالفت با این طرح در تذکری گفت: قیمت ماشین به طرز سرسام آوری در حال افزایش است و مجلس به جای نظارت فقط ناظر و تماشاچی است.

نماینده مردم محلات با بیان اینکه قیمت ارزاق مردم روز به روز افزایش می‌یابد، افزود: آیا رسیدگی به این مشکلات اولویت دارد یا پرداختن به طرح سیاسی اولویت دارد. 

وی ادامه داد: قیمت مسکن، مستأجران را به خاک سیاه کشانده است. کارخانجات به خاطر مشکلات کرونا یکی پس از دیگری تعطیل می‌شود. کاش مجلس یک جلسه را برای بررسی راهکارهای «جهش تولید» اختصاص می‌داد.

کد خبر 510098

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha