مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

مدیرکل محیط‌زیست استان قزوین گفت: مناطق مستعد آتش‌سوزی در قزوین شامل جنگل طارم با ۱۲ هزار هکتار، مناطق مرتعی در الموت با ۵ هزار هکتار و بافت جنگی در منطقه باشگل با ۵۰ هکتار مساحت شناسایی ‌شده‌اند.

آتش سوزی جنگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسن عباس نژاد دوشنبه نوزدهم خرداد در نشست پیشگیری از وقوع حریق در مراتع و اراضی استان قزوین، افزود: طبق قانون، مسئولیت سازمان حفاظت محیط‌زیست در مناطق تحت مدیریت آن بوده و برابر ماده ۱۶ قانون شکار و صید این سازمان موظف است در مکان‌های تحت حفاظت برای اطفای حریق اقدام کند.

وی اضافه کرد: ۴۵۰ هزار هکتار در سطح استان تحت حفاظت سازمان بوده که از این مقدار ۱۳۰ هزار هکتار در قالب مناطق چهارگانه و ۳۲۰ هزار هکتار در قالب مناطق شکار و تیراندازی ممنوع است.

این مسئول گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی مراتع سعی کرده‌ایم پاسگاه‌های محیط‌زیست را در حد توان تجهیز کنیم ولی اعتبارات ویژه‌ای برای اطفای حریق ابلاغ نشده است.

وی افزود: در پاسگاه‌ها از نظر تجهیزات با مشکل مواجه هستیم، مشکل اصلی ما برای اطفای حریق در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی است که از پاسگاه‌ها و تجهیزات کافی برخوردار نیستیم.

عباس نژاد گفت: در مناطق کوهستانی برای خاموش کردن آتش با مشکل مواجه هستیم چون سرعت وزش باد و صعب‌العبور بودن منطقه، امکان انجام هر نوع عملیات آبرسانی و انتقال نیرو را دشوار و ناممکن می‌سازد.

از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در استان حدود ۱۳ فقره آتش‌سوزی در ۲۰۰ هکتار از مراتع و اراضی استان به وقوع پیوسته است.  

کد خبر 519410

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha