گروه حوادث: مرد شیاد پس از کلاهبرداری میلیاردی 4 سارق حرفه‌ای را اجیر کرده بود تا تنها مدرکی را که ثابت می‌کرد وی اقدام به کلاهبردای کرده است، به سرقت ببرند.

اوایل هفته گذشته  تاجر میانسالی به دادسرای ناحیه 2تهران رفت و مدعی شد سارقان دست به سرقت 200 میلیونی از خانه او زده اند.

این مرد به قاضی شکاری- دادیار شعبه 3 دادسرا- گفت: چند روز قبل پس از آنکه من و خانواده‌ام از یک میهمانی به خانه بازگشتیم، متوجه شدیم سارقان وارد خانه‌مان شده اند و 200 میلیون تومان پول و جواهراتمان را به سرقت برده‌اند.

دادیار پرونده پس از شنیدن اظهارات مالباخته، به گروهی از کارآگاهان ماموریت داد در تحقیقات تخصصی سارق یا سارقان را شناسایی و دستگیر کنند.

ماموران پلیس در بررسی های اولیه فهرستی از اموالی که به سرقت رفته بود را تهیه کردند و در ادامه از مرد تاجر خواستند اگر به فردی مشکوک است مشخصات وی را در اختیار آنها  قرار دهد.

تاجر مالباخته به ماموران گفت: مدتی قبل با فردی به نام خسرو آشنا شدم که مدعی بود یک تاجر سرشناس است، مدت کوتاهی پس از آشنایی‌مان، ملکی را به ارزش 2 میلیارد تومان به او فروختم اما  این مرد تنها چند صد میلیون از پول ملک را  به من پرداخت کرد و از من خواست سند این ملک را در اختیارش بگذارم تا او بتواند با استفاده از آن وام  بگیرد  و بقیه پول   را بدهد، به این ترتیب من یک فقره چک به مبلغ بیش از یک میلیارد تومان  از او گرفتم و در مقابل سند را دراختیارش گذاشتم اما پس از مدتی دریافتم او این ملک را فروخته و متواری شده است.

کارآگاهان که حدس می زدند خسرو برای سرقت چک میلیاردی نقشه این سرقت را طراحی کرده باشد، تحقیقات خود را برای افشای راز این سرقت آغاز کردند و پس از مدتی از طریق منابع خبری خود دریافتند مرد جوانی قصد فروش مقداری از لوازم مسروقه را به یک مالخر در غرب تهران دارد.

ماموران با این فرضیه که پسر جوان در سرقت از خانه ویلایی نقش داشته باشد، بلافاصله مغازه مالخر را شناسایی کردند  و آنجا را به صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند. به این ترتیب  مرد جوان را هنگام فروش اموال مسروقه دستگیر   وبه اداره پلیس منتقل کردند.

ما نتوانستیم چک را سرقت  کنیم

سارق جوان که محمود نام دارد در بازجویی‌ها ی فنی پلیس لب به اعتراف گشود و گفت:چند روز قبل یکی از دوستانم به نام حمید که یک سارق حرفه ای خانه‌های ویلایی است به سراغم آمد و گفت از سوی یک مرد ثروتمند اجیر شده تا از یک خانه ویلایی در شهرک غرب سرقت کند، او دائما از ماموریت خود برای ربودن یک چک میلیاردی صحبت می‌کرد.

حمید ادعا می‌کرد با دستبرد به این خانه می توانیم مقدار زیادی طلا وجواهرات به دست بیاوریم، به این ترتیب با همدستی او و 2 نفر دیگر از دوستانمان نقشه سرقت از خانه مرد تاجر را به اجرا گذاشتیم اما  بعد از سرقت  لوازم با ارزش هرچه خانه این مرد را گشتیم نتوانستیم چک را پیدا کنیم.

با اعتراف حمید به سرقت از ویلای تاجر میانسال، ماموران پلیس با اطلاعاتی که از او به دست آورده بودند، 2 نفر دیگر از سارقان را که قصد فروش مقدار دیگری از اموال مسروقه را داشتند، دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

دادیار شکاری با بیان اینکه برای سارقان دستگیر شده قرار قانونی صادر شده است، گفت: تحقیقات قضائی و پلیسی برای دستگیری سردسته سارقان و مرد کلاهبردار ادامه دارد

کد خبر 65493

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز