گردشگران می توانند با استفاده از ۳ منبع غنی سایت دستی بر ایران، به انتخاب مقصد گردشگری، بهترین آژانس و بهترین سامانه رزرواسیون ایران دسترسی پیدا کنند.

برنامه ریزی سفر با دستی بر ایران

امروزه در دورانی زندگی می­کنیم که گردشگران راهکارهای گوناگونی برای برنامه ­ریزی سفر دارند. بنابراین، انتخاب یک آژانس مسافرتی که مقصدهای گردشگری ناشناخته ­ای را معرفی کند، تنها راه پیش روی علاقه­ مندان به سفر نیست.عصر اطلاعات و اینترنت راهکارهای متنوعی را پیش روی مردم گذاشته است. اگر چندین مورد از آن­ها در یک جا قابل دسترسی باشند، کار گردشگران بسیار راحت می ­شود.

سرنخ ­ها را در «دستی بر ایران» پیدا کنید!

وب ­سایت گردشگری دستی بر ایران، با پشتوانه بیش از دو دهه آشنایی و کار در زمینه معرفی جاذبه های گردشگری، اعم از تاریخی و طبیعی، بهترین­ ها را در اختیار جستجوگران می گذارد. اگر شما هم به برنامه ریزی سفر خود و خانواده­ تان می ­پردازید، این رسانه راهکارهای جالبی را در اختیار شما قرار می ­دهد. در زیر به معرفی برخی از آنها می ­پردازیم:

۱.       انتخاب مقصد گردشگری

در مرحله نخست، باید مقصد سفرتان را مشخص کنید. وقتی که سفر می کنید، معمولا برای آن­که مقصدتان را دقیق ­تر تعیین کنید، نام شهرها را مد نظر قرار می­دهید. به همین دلیل، «دستی بر ایران» جاذبه­ های تاریخی و طبیعی هر شهر را در ذیل آن معرفی کرده است. بنابراین، ابتدا به سراغ شهرهای ایران بروید تا مقصد خود را مشخص کنید.

در مقالات این بخش، مختصری با تاریخ و جغرافیای آن شهر و راه های رسیدن به آن آشنا می ­شوید. سپس، به فهرست جاذبه های تاریخی و طبیعی نزدیک به آن شهر می ­رسید. مختصری هم درباره هر جاذبه توضیح داده شده است. این به شما کمک می ­کند که در برنامه ریزی سفر خود، شهرتان را بر اساس جاذبه­ های آن انتخاب کنید.

برای برخی از شهرهای ایران که مقصدهای گردشگری محبوبی هستند، معمولا تورهایی طراحی و ارائه می ­گردند. از اینجا به بعد، تصمیم با شماست که آیا می ­خواهید در قالب تور به آن شهر سفر کنید یا آن­که برای حمل ­و ­نقل، اقامتگاه و سایر گام­های ضروری بعدی سفرتان برنامه دیگری دارید.

اگر می خواهید تور مورد نظرتان را از آژانس­ های معتبر خریداری کنید، گام بعدی را بخوانید. در غیر این­ صورت، گام بعد از آن دقیقا همان منبع اطلاعاتی است که شما نیاز دارید.

۲.     مراجعه به آژانس ­های مسافرتی معتبر ایران

در این مرحله، سوالی که پیش می ­آید این است که به سراغ کدام آژانس برویم تا بهترین گزینه­ ها را پیدا کنیم. وب ­سایت دستی بر ایران، بهترین آژانس های مسافرتی ایران را معرفی کرده است. در این صفحه از سایت، با دو گروه از آژانس های مسافرتی برای برنامه ریزی سفرتان آشنا می ­شوید:

  1. آژانس ­های سرشناس مجری تورهای داخلی
  2. آژانس­ های معتبر مجری تورهای خارجی

شما در هر یک از فهرست­های بالا ۱۰ آژانس در نقاط مختلف ایران پیدا می ­کنید که در زمینه­ های معرفی شده تورهای گوناگونی دارند. بنابراین، در تماس با آنها یا مراجعه به سایت شان می ­توانید تور مورد نظرتان را جستجو نمایید.

۳.    مراجعه به سامانه ­های رزرواسیون آنلاین معتبر

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در برنامه ریزی سفر خود، تک تک ملزومات را خودتان تهیه می ­کنید، خبر خوش برای شما اینجاست: می ­توانید با مراجعه به بهترین سایت های رزرواسیون آنلاین در وب ­سایت گردشگری دستی بر ایران، کار خود را انجام دهید. در این ­سایت ­ها، امکان رزرو موارد زیر موجود است:

  • رزرو هتل، ویلا، کلبه، آپارتمان، ...
  • رزرو بلیط هواپیما، اتوبوس، قطار، ...
  • رزرو تورهای داخلی و خارجی

به این ترتیب، شما می ­توانید از بین گزینه­ های مختلفی که پیش رو دارید، بهترین­ها را انتخاب کنید و قیمت آنها را نیز با یکدیگر مقایسه نمایید. بسته به این که چه نوع اقامتگاهی را می ­پسندید، با چه وسیله­ای سفر می ­کنید و غیره، می­توانید برنامه ریزی سفر خود و دوستان و خانواده ­تان را به پیش ببرید.

موارد شخصی و تکمیلی برنامه ریزی سفر

افراد با علاقه ها و سلیقه های متنوعی سفر می ­کنند. شاید یکی از منظورهای سفر برای همه تجدید قوا و روحیه باشد، اما این تنها دلیل سفر نیست. برخی سفر می­کنند تا بیشتر بیاموزند. بعضی به مسافرت می­روند تا در دل طبیعت آرامش بیشتری به دست آورند. باید ببینید شما به چه منظور سفر می ­کنید. آنگاه متناسب با نیاز خود، نکات دیگر را نیز در برنامه ریزی سفر خود لحاظ کنید.

صرف نظر از این­که قصد شما از سفر چه باشد، توصیه «دستی بر ایران» آن است که گردشگری مسئولانه را به عنوان رویکرد اصلی سفر خود مد نظر قرار دهید تا دیگران هم سال­های سال بتوانند از جاذبه های گردشگری لذت ببرند و جوامع میزبان هم از مزایای آن منتفع گردند. اطلاعات بیشتر در این زمینه را می ­توانید در سایت www.dastibariran.ir مطالعه بفرمایید.

کد خبر 668806

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بازار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha