چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

مهدی ربوشه: مسعود معینی در توجیه ناکامی تیم فوتبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا روز گذشته علیه مهدی محمد‌نبی و نیکولیچ شدیدا موضع‌گیری کرد.

 رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: «همه چیز از یک ماه و نیم گذشته آغاز شد. کارها به خوبی پیش می‌رفت که من  همراه تیم فوتبال زیر 15 سال به اوکراین رفتم. در بازگشت از این کشور در تیم جوانان کودتا شده بود و آقای نبی، دبیر کل فدراسیون فوتبال مسئولیت تیم را در اختیار گرفته بود.»

مسعود معینی در گفت‌وگوی خود با  مهر به طور تلویحی اتهاماتی را متوجه دبیرکل فدراسیون فوتبال کرده است. وی تاکید کرده که متاسفانه در تیم جوانان افرادی وارد شدند که جز لطمه زدن به این تیم کاری انجام ندادند. فردی به نام هوشنگ مقدسی که در امارات کار ترانسفر بازیکن انجام می‌دهد با نظر آقای نبی با تیم جوانان ایران همراه و عضویت رسمی تیم را به دست آورد. او در ازبکستان و عربستان نیز همراه تیم بود.»

وی همچنین در ادامه انتقادات خود نسبت به نقش مهدی محمد نبی در تیم جوانان گفته که آقای دبیرکل مقصر است و باید بگوید که چرا در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا مدیریت تیم فوتبال جوانان را تغییر داده است.

مسعود معینی، نیکولیچ را یک مربی ناکارآمد و ضعیف برشمرده و گفته است: «آنها فقط بلد بودند با لباس رنگارنگ روی نیمکت تیم بنشینند. آقاجانیان و اکبری از آنالیز حرف می‌زدند اما متاسفانه آنالیزی از آنها ندیدیم.»

اظهارات رئیس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال روز گذشته حتی واکنش مهدی تاج را نیز به همراه داشت. نایب رئیس فدراسیون درخصوص اظهارات تند معینی گفت: «بهتر بود او این حرف‌ها را در رسانه‌ها مطرح نمی‌کرد.»

اما مهدی محمد‌نبی نسبت به ابهامات و حاشیه‌های تیم‌ملی جوانان در گفت‌وگو با همشهری مسائلی را عنوان کرد.

  • آقای نبی، به طور حتم هیچکس از نتایجی که در عربستان به دست آمده راضی نیست.

کاملا درست است. اما بچه‌های ما شایستگی صعود را داشتند. آنها واقعا زحمت کشیدند.اما به دلیل بداقبالی و آسیب‌دیدگی چند مهره کلیدی متاسفانه شرایط صعود مهیا نشد.

  • اما این استدلال شماست. طی یکی، دو روز اخیر بسیاری از اهالی فوتبال دلایل دیگری را عنوان کرده‌اند.

خب، هر کسی اجازه دارد نظر خودش را مطرح کند. از نظر من اشکالی ندارد. مربیان حریف در کنفرانس مطبوعاتی می‌گویند ایران بهتر از ما بود. حتی مربی ژاپن گفت ایران ما را قطعه‌قطعه کرد اما ما به نتیجه لازم رسیدیم.

  • اما سرمربی ژاپن به نکته خوبی اشاره کرده است، این ژاپن بود که نتیجه گرفت نه ایران.

من انتقادها را می‌پذیریم. همه ما می‌دانیم که تیم جوانان شایسته صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها بود. این را هم می‌دانیم که نتیجه مهم است اما بازیکنان تیم ما تمرکز کافی نداشتند.

  •  آیا این تیم سرمربی نداشت که به بازیکنان روحیه و اعتماد به نفس بدهد. پس آقای نیکولیچ در چنین مواقع بحرانی‌ای چه نقشی داشت؟

نیکولیچ زحمت خودش را کشید. او 2 سال است که بی‌وقفه برای موفقیت این تیم تلاش کرده است. نباید بی‌انصافی کنیم. تیم او در ویتنام، ترکمنستان و حتی در اردوی آلمان و در بازی دوستانه با امارات شرایط خیلی خوبی داشت.

  • اما چه فایده که در عربستان شرایط خوبی نداشت. اینطور نیست؟

من قبول دارم. دلیل آن همه تلاش این بود که در قهرمانی‌ آسیا موفق شویم. اما قبول کنید که بازیکنان در زدن ضربات‌نهایی تمرکز لازم را نداشتند.

  •  شما می‌گویید نیکولیچ به هیچ وجه مقصر نبود؟

معتقدم نیکولیچ چوب اشتباهات بازیکنان را خورد.

  •  آیا فدراسیون تمایلی به ادامه همکاری با نیکولیچ دارد؟

این مسئله باید در کمیته تیم‌های ملی بررسی شود. هر تصمیمی که گرفته شود من به عنوان دبیر کل فدراسیون آن را اجرا می‌کنم. اما نظر شخصی من این است که نیکولیچ مهره ارزشمندی است و ما باید او را حفظ کنیم.

  • آقای معینی، در خبرگزاری‌ها به شدت علیه شما موضع‌گیری کرده‌اند، نظرتان چیست؟

او به اندازه ریاست کمیته جوانان مختار است اظهار نظر کند.

  • معینی تلویحا شما را به دلالی متهم کرده است.

این مسئله را با کفاشیان و تاج در میان می‌گذارم. این حرف‌ها جای بررسی دارد.

  • شما واکنش نشان نمی‌دهید؟

نه، حرف‌های معینی بی‌ارزش‌تر از آن است که بخواهم پاسخش را بدهم.

  • ماجرای یک ماه و نیم پیش و مسئله کودتا علیه معینی چیست؟

ماجرا تقریبا به 2 ماه پیش برمی‌گردد. من دلیل حرف‌های بی‌اساس معینی را به خوبی می‌دانم. 2 ماه پیش مربیان تیم‌های نوجوانان و جوانان از کمیته تیم‌های ملی درخواست کردند که تحت نظر این کمیته اداره شوند. آنها از رفتارهای معینی سرخورده بودند. گفتند که دیگر قادر به ادامه همکاری با مسعود معینی نیستند. من و آقای تاج هم به این نتیجه رسیدیم که این دو تیم را تحت نظر کمیته تیم‌های ملی اداره کنیم.

  •  آقای معینی از کودتا حرف زده است.

چه کودتایی؟ این حرف‌ها خنده‌دار است. کذب محض است. اصلاً من او را به عنوان یک انسان آکادمیک نمی‌شناسم. او ادای آدم‌های آکادمیک را در می‌آورد. آقای معینی بیش از حد خودش اظهار نظر کرده است.

حرف‌های او را پس از بازگشت به ایران پیگیری می‌کنم. مطمئن باشید که فدراسیون حساب و کتاب دارد و آقای کفاشیان و تاج در این باره واکنش مناسبی نشان خواهند داد.

کد خبر 67536

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز