ذهنتان هر آن به سمتی می‌رود و آشفته هستید؟ ایده‌های خوب شما زیادند، اما مانند شبحی می‌آیند و می‌روند؟ چند دقیقه روی کار تمرکز می‌کنید و بعد خیلی زود حوصله‌تان سر می‌رود؟

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از مدتی متوجه می‌شوید اگر همان مسیر را مدتی ادامه می‌دادید، موفقیت در دسترس شما بود؟ واقعیت این است که تمرکز را هم می‌توان با تمرین‌ها و ترفندهای مختلف تقویت کرد. در ادامه با ۷ روش موثر برای افزایش تمرکز و پرهیز از حواس‌پرتی آشنا شوید.

۱- برای شروع سعی کنید ساعت اوج کارایی ذهنی خود را پیدا کنید. هر کدام از ما در طول روز چند ساعت خوب داریم که در آن خلاقیت و سرعت پردارش مغزی ما بالاست. این ساعات اوج را تلف نکنید.

۲- هر روز برای چند کار مهم مشخص و محدود برنامه‌ریزی کنید. اگر هر شب قبل از خواب مراحل انجام کارها را در ذهنتان شبیه‌سازی کنید، قطعا روز بعد آن‌ها را با سرعت و کیفیت بهتری انجام می‌دهید.

۳- اراده و دیسیپلین خود را افزایش دهید یعنی بر عهدی که با خود می‌بندید وفادار بمانید. 

۴- مغز مثل یک عضله است اگر خیلی به ذهنتان آسان بگیرید بعد از مدتی تنبل می شود. به محض احساس خستگی از انجام یک فعالیت مغزی آن را رها نکنید و ۱۰ دقیقه‌ای بیشتر ادامه بدهید.

۵- خوش‌بینی و تمرکز روی اکنون را تمرین کنید و مدام به احتمالات و ناگوارترین حالات ممکن فکر نکنید.

۶- همه منابعی که باعث حواس‌پرتی در انجام یک فعالیت می‌شود را از خود دور کنید.

۷- تلاش کنید که انجام کارهای خوب را تبدیل به عادت کنید، چرا که دیگر نیازی نیست شما هر بار از قدرت انگیزشی و اراده خودتان برای انجامش استفاده کنید.

کد خبر 697958
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تی وی همشهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • هادی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۵
    3 2
    درآمد خوب همه چیز را درمان می کند