شاید برای بسیاری از مردم عجیب باشد که یک بانو، رانندگی اتوبوس بین شهری را بر عهده داشته باشد و شب‌ها و روزها را در جاده‌ها سپری کند موضوعی که تنها بانوی راننده زنجانی به آن عینیت بخشیده است و با عشق و علاقه آن را انجام می‌دهد.

زن راننده

به گزارش همشهری آنلاین، رانندگی از جمله مشاغل سخت و زیان آور محسوب می شود به ویژه رانندگی اتوبوس بین شهری که نیازمند مهارت، تجربه و دل و جرات زیاد است چون عملا جان حدود ۴۰ سرنشین به میزان مهارت و توانمندی راننده وابسته است.

رانندگان اتوبوسهای بین شهری باید علاوه بر مهارت و تجربه از ذهن و روان آسوده‌ای برخوردار باشند تا بتوانند جاده ها را شب ها و روزها با کمترین مخاطره پشت سر بگذارند و مسافران را به سلامت به مقصد برسانند.

اغلب عموم مردم، رانندگی به ویژه کار با خودروهای سنگین و حمل و نقل جاده ای را مردانه می دانند و کمتر کسی است که تصور کند بانویی وارد این کار شود و با عشق و علاقه در این عرصه پا بگذارد و در این کار موفق باشد.

" ندا رحمانی" تنها راننده زن ناوگان اتوبوسرانی جاده‌ای زنجان با معنا کردن جمله "خواستن، توانستن است" به این کار دست زده و به این مهم عینیت بخشیده است.

او از سال ۹۸ فعالیت رسمی‌ خود را به‌ عنوان راننده اتوبوس آغاز کرده و تا امروز سفرهای مختلفی رفته است که همین اواخر، سفر اربعین‌ او در دمای ۵۳ درجه مهران برای بسیاری از زائران اباعبدالله الحسین(ع) خاطره‌ساز شد.

به همین بهانه در یک روز پاییزی با این راننده در محل کارش گفت و گو کرده است.

 لطفا خودتان را معرفی کنید؟

ندا رحمانی هستم ۳۴ سن دارم، به عنوان اولین راننده زن در زنجان از سال ۹۸ فعالیت کاری خودم را آغاز کرده ام و هم اکنون به صورت حرفه ای در حال سرویس دهی به مسافران هستم.

 چه عاملی موجب شد وارد این کار شوید؟

پدر من راننده اتوبوس بود و اخیرا به بازنشستگی نایل آمد، او نقش موثری در تشویق و هدایت من به این کار داشت.من از زمان کودکی با این شغل بزرگ شدم و به دلیل علاقه فراوانی که داشتم وارد این کار شدم، هرچند تحصیلم هم ادامه داشت و در رشته حقوق در مقطع کارشناسی ارشد دانش آموخته شدم ولی از از این کار دست برنداشتم.

 از چه سالی به صورت حرفه ای وارد این عرصه شدید؟

سال ۹۸ به صورت آماتور به این کار وارد شدم که پس از گذراندن دوره های مختلف از سال ۹۹ کاملا حرفه ای این کار را ادامه دادم.

 اولین سرویس شما به کدام منطقه از کشور بود و چه احساسی داشتید؟

اولین سرویس مسافری من "زنجان به رشت" بود که از مسیر " گردنه کوهین قزوین" می گذشت، ترس عجیبی داشتم، چون طول و عرض خودرو چندان برایم ملموس نبود، به این خاطر که نحوه رانندگی خودروی سواری با اتوبوس تفاوت های بسیاری دارد، اما به تدریج بر این مشکل غلبه کردم تا جایی که امروز مهارت لازم را دارم.

  بسیاری از مردم، شغل رانندگی را مردانه می دانند، نوع نگاه مسافران و رانندگان به این موضوع چگونه است؟

به طور طبیعی شغل رانندگی در ناوگان حمل و نقل جاده ای مردانه محسوب می شود اما وقتی اولین بار پشت فرمان اتوبوس نشستم، مسافران زیر لب می گفتند آیا با رانندگی این خانم به سلامت یا به موقع به مقصد می رسیم البته با گذشت زمان این نگرش تغییر پیدا کرد به طوری که الان مسافران بدون استرس و نگرانی سوارد اتوبوس من می شوند و به سفر خود ادامه می دهند.

  چند روز در هفته سرویس دارید؟

ماهانه سرویس های زیادی را به مناطق مختلف کشور دارم، اما سرویس ثابت من در هفته، یک در میان از زنجان به رشت و زنجان به سنندج به صورت رفت و برگشت است.

البته جابجایی مسافر به صورت دربستی به مناطق مختلف کشور را نیز انجام می دهم.

مسیر زنجان به سنندج، پیچ و خم زیادی دارد و انرژی زیادی را از راننده می گیرد که یکی از سختی های کار ماست.

  علاوه بر مسیرهای یاد شده به استان های دیگر نیز سفر کرده اید؟

در مدت فعالیت کاری ام به صورت حرفه ای به ۹۰ درصد استان ها اغلب به صورت دربستی سفر کرده ام، حتی در ایام اربعین هم در مرز مهران فعالیت می کردم.

با توجه به طولانی بودن مسیر کمک راننده داشتم چون ۱۲ ساعت به صورت مستمر رفت و ۱۲ ساعت هم برگشت بود که بسیار طاقت فرساست.

  از در آمد این شغل رضایت دارید؟

هر چند در سال های اولیه کاری هستم اما تا حدودی می توان گفت از درآمد آن رضایت دارم چون این شغل را با عشق و علاقه انتخاب کرده ام و می خواهم در این حرفه پیشرفت کنم.

 چه برنامه ای برای فعالیت مستمر در این شغل دارید؟

در هنگام آغاز به کارم دوست داشتم به عنوان راننده بخش باری " تریلر" فعالیت کنم که در زمان حاضر راننده اتوبوس هستم اما در تلاشم به همان هدف اصلی‌ام برسم، هرچند سختی های خاص خود را دارد که امیدوارم به این مهم دست یابم.

خانواده شما چه نقشی در تعیین شغل شما داشت؟

مشوق اصلی من در این کار خانواده ام بود، آنها با این موضوع چندان مشکلی ندارند.

البته برای پیشرفت در هر کاری نباید به حرف های دیگران توجه کرد از طرفی نباید از کار ترس و هراس داشت، باید با قوت و با اعتماد به نفس راهی را که انتخاب کرده ام طی کنم هرچند سختی های زیادی را به دنبال داشته باشد.

سخت‌ترین سرویس شما در طول فعالیت کاریتان کدام بوده است؟

در نوروز امسال سرویس دربستی از استان آذربایجان شرقی به سمت قشم پیشنهاد شد چون شناختی از این مسیر نداشتم برای من بسیار سخت بود، اما در نهایت توانستم به خوبی آن را انجام دهم.

حرف پایانی شما و عمده مشکل رانندگان اتوبوس بین شهری چیست؟

عمده‌ترین مشکل رانندگان اتوبوس بین شهری نداشتن پوشش بیمه ای است.

این مشکل به رانندگان جوانی اختصاص دارد که پس از سال ۹۵ به این حرفه وارد شده اند و از بیمه بی بهره هستند.

در بیمه رانندگان، دولت ۵۰ درصد حق بیمه و مابقی را خود راننده پرداخت می کرد که متاسفانه از سال ۹۵ به بعد قطع شد.

با توجه به مشکلات اقتصادی و هزینه های سرسام آور پرداخت تمامی حق بیمه توسط رانندگان سخت و بسیار دشوار است که امیدواریم این موضوع با همت مسوولان حل شود.

کد خبر 791218
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 69
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 27
  • مسافر IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    26 1
    راننده اتوبوس خانمی دیگر هم هست بنام خانم شریفی ،،با ایشون منهم سفر کرده و بسیار راضی،بودم
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    56 6
    خجالت نمی‌کشید که کل ایران با سواد بیکار هستنند
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      17 21
      مگر راننده باید بی‌سواد باشد در هر کاری علم لازم است البته اگر مربوط به کار باشد بهتر است با آرزوی موفقیت
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      23 11
      خدارزاقه روزی روازخدابایدخواست
    • مریم سادات IR ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      31 3
      الان این خانم با عشق و علاقه کارشو انتخاب کرده چرا توهین میکنید به مشاغل هیچ شغلی عیب نیست اونم رانندگی تو جاده که انقدر شغل سختیه تا زمانی که فرهنگ آنقدر پایینه جای پیشرفت نیست واقعا تو تمام دنیا به هیچ شغلی نگاه تحقیر آمیز ندارند فقط تو ایرانه که اینطوریه متاسفانه
    • مریم سادات IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      19 0
      تازه خود این خانم گفته آرزو داره راننده تریلی بشه یعنی یک نفر خودش هم نمیتونه آرزو داشته باشه برای یک شغل آبرومند بقیه حتما باید بیان یک ایرادی بگیرند حرف دربیارن یکی میگه رانندگی برای خانمها نیست ، یکی میگه حجابش درست نیست بس کنید دیگه جای بقیه نظر ندین مگه همه باید دکتر و مهندس و وزیر باشند مملکت راننده نمیخواد ، کارمند شهرداری نمیخواد ، غسال نمیخواد کسی فوت کنه کی شستشو بده بنده خدا رو ، کی دفنش کنه ، اینها شغل نیستند خجالت باید شما بکشید که نگاه تحقیر آمیز دارید
    • محمدحسین پور IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      8 7
      به ازای هر ایرانی سه تا کارهست اماکارگرنیست.اکثرشهرکهای صنعتی ماکه با سرمایه ملی ما بنا شده وازمنابع ما استفاده می کنند مشکل کارگردارند ومتآسفانه اتباع تمام کارها رااشغال کردند و هم کارخوبی ارائه وهم درآمدبالائی دارند که اگرخدای نکرده روزی اینهاازایران مهاجرت کنند شدیدآ بابحران نیروی کارمواجه هستیم که من باسواد فقط لایق پشت میزونهایتآامضاء کردن هستم نه کار درخطوط تولید ودرگیرشدن باصنعت وپوشیدن لباس کاردرشخصیت ومنش من باسوادنیست .ما نیاز مبرم داریم به الگوبرداری ازمردم باسواد وبافرهنگ وسخت کوش کشور ژاپن کا کاررامقدس ومهمترمرگ در کار را نیز مایه فخر و افتخارمی دانند
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    32 4
    آفرین ب همت شما ی راننده باسواد بهتر از راننده بیسواده الان کسی نمیگه ناواره ولی اگر کم سواد بودی میگفتن
  • فاطمه کشوری IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    12 51
    این خانم اگرحجابش رارعایت می کرد نورعلی نورمی شد
    • محمد IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      55 22
      شمام اگه چشاتو درویش میکردی خیلی خوب بود
    • مریم سادات IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      46 12
      یعنی از تمام صحبت‌ها و مهارتهای ایشون چه تحصیلات ، چه شغلی که انتخاب کرده فقط همین و فهمیدی که حجابش کامل نیست ؟؟؟ شما چطوری دارین زندگیتون و پیش می‌برین ؟؟ با این افکار
  • مسعود IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 32
    سلام‌. شغل‌ رانندگی‌ اصلا‌ درد‌ خانم‌ها‌‌ نمیخورد‌‌. با‌ ماشین‌ سبک‌ اشگالی‌ ندارد‌ بلکه‌ خوب‌ هم‌ هست. ما تو‌ مرز‌ مهران‌ فعلا‌ سه‌شب‌ و روز‌ه‌ که‌ زیر‌کفی‌ میخوابیم‌ اگه‌ ما‌ رو‌ ببینید‌ مثل‌ ... اینجا‌ برجی‌ صد‌ میلیون‌ هم‌ که‌ داشته‌ باشی‌ ارزش‌ نداره
    • خودم IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      10 31
      دقیقا یک خانم دکتر سراغ دارم که ماشین لباسشویی می رونه.
    • پرسپولیسی دوآتیشه IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      10 1
      من نفهمیدم بنده خداحجابش چه مشکلی داره؟ کجای حجابش مشکل داره آقای چش هیز
  • احمد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    26 3
    خسته نباشید همکار خوبم سلامت باشی همیشه
  • محسن IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    33 6
    درود به شرفت شیر زن
    • مجید IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      23 2
      لیسانس و فوق لیسانس آقازاده ها با مردم عادی خیلی فرق می‌کنه ازاونا فوق لیسانس پولی هسته
  • رضا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    27 2
    سلام بر همکار عزیز اولین راننده خانم بانویی بنام مهلقا بود اهل قزوین ایران پیما زرد رنگی داشت پشت شیشه هم نوشته بود فرشته تر مینال غرب کار میکرد آن زمان من رشت تهران با شهاب 12متری سرطان بود کار میکردم الان باید بازنشسته شده باشند هر جا هستن سالم و تندرست باشند
  • احسان IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    31 2
    آفرین خداوند نگهدارت
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    8 38
    خوبه ولی دررعایت حجاب خیر
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    8 40
    صفرازنظرحجاب وعفاف هرچندشیرزن بوده باشد
  • خودم IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    7 24
    در زمان رانندگی خیلی لذت دارد که مدرک فوق لیسانستو از در کوزه برداری و آب کوزه را سر بکشی.
  • امیر حسن زاده GB ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    29 3
    ایران‌خانم‌زیبا به اندازه کافی باشکوه هست و‌شما بانوان سختکوش تحصیلکرده و سرفراز با حضورتون زیباتر کرده اید به شما بانوان ‌ثاثیرگذار و ساعی وطنم مباهات میکنم
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 13
    انشاءالله که افراطیون دردسربرایتان درست نکنند،،
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    29 2
    چنین دلاور زنی روی مردانی را که زن را نا توان وحقیر می دانند سیاه مکند وبه انها می فهماند حق زن است که سالار همه تواناییها باشد احسن
  • ال IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    21 1
    برای این بانوی با غیرت آرزوی سلامتی و شادکامی دارم
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    18 2
    آرزوش راننده تریلی نبود این فقط حرفه.آرزوش درس بخونه زحمت بکشه مدرک بگیره یک کارخوب بهترازاین و آینده دارکه دولت دراختیارش بزاره.ولی جوانان ما بعد از تلاش وکوشش بیکارمی مونن بعدمحبورمیشن دنبال کاری باشن که درآن نه اشتیاق ونه تخصص داشته باشن یا درجامعه گوشه گیرومنزوی می شوند.این هم بایدمسئولان براشن فرصت های کاری ایجادکنند..
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      9 2
      شما از کجا میدونید حرفه، من خودم به عنوان یک زن عاشق رانندگی اتوبوس هستم ولی هیچ وقت جرات نکردم برم دنبالش میترسم واقعا جرات میخواد مسئولیت بسیار سنگینی هست بنده تو رشته خودم هم دارم کار میکنم ولی واقعا دوست داشتم راننده ماشین سنگین باشم چرا فکر میکنید ارزوش فقط حرفه خیلی ها رشته ای که تو نوجوانی میخونند بعدا میبینند که اصلا دوستش نداشتند اینکه خیلی تحصیل کرده بیکار داریم درسته ولی اگر کسی از روی علاقه یک شغلی انتخاب کرده یک چیز دیگه است
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    8 22
    مشکل فقط حجاب است
  • ناشناس IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    18 5
    رانندگی عیب نیست اما بنده خدابه امیدی که شغل راحتی داشته باشه درس خونده وقتی درکشور ی که هیچ کس به فکرتحصیل کرده هانیست ازروی مجبوریست
  • محمد IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    11 3
    این نشون میده دانشگاه ها مون چقدر بی در و پیکر و پول پرسته و مردم ما چقدر مدرک پرست.
  • رضا شیرازی IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 2
    من اگر سوار اتوبوسی بشم که راننده آن خانم باشد .از آن سفر لذت خواهم برد
  • محمود IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    5 12
    چه مسخره
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 8
    درود بر مسئولان کشوری که فوق لیسانس حقوقش راننده شده . زنده باد اعتدال و عدالت شعاری
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    5 18
    حجاب نورچشم
  • امید IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    19 4
    سلام فقط خواهش میکنم نظر که میدهید طوری نباشه که رو نظرات شما شرط بندی کنند که که صاحبان نظرات جهان سومی هستند از قدیم گفتن از کوزه همان طراوت که در اوست لیاقت و عرضه داشت تونست انشاالله که موفق باشه به این نظرات در کل میگن حسادت
  • رضا الف IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    12 0
    سلام عرض میکنم خدمت این خانم خدا قوت خسته نباشی خدمتشون دارم براشون آرزوی موفقیت دارم کار پرزحمت وبی اعتباریه متاسفانه منم بیش از چهل سال خاطره خوب وبد دارم ازش
  • یوسف IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    14 0
    سلام خسته نباشین. من واقعا از این همکار و شیرزن محترم خیلی متشکرم. ولی این مسولین بی مسولیت چرا شغل ما رانندگان رو جز سختی کار نمیکنن؟؟؟!!!
  • ارچ IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
    16 2
    با عرض سلام خسته نباشی به راننده گرامی خانم اتفاقا رانندگی خانمها بهتر از مردهاست چون خانمها بیشتر به قوانین راهنمایی رانندگی رعایت میکنند
  • US ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 8
    خانم راننده که لیسانس حقوق داری ،بخاطرآینده خودت وزندگی بچهات باید این شغل روکناربزاری تونباید بخاطرعشقی که به رانندگی داری خصوصن رانندگی ماشین سنگین آینده خودت وبچهاتو کامل نابودکنی ،‌‌ خانم عزیز الان جوونی وقدرت بدنیت بالاست اما خیلی زود شکسته ‌میشی وپشیمان اینو ازین برادرت بشنو‌ وبهش عمل کن
    • ناشناس IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      4 0
      شما در مورد کار یک شخص دیگه نمی‌تونید نظر بدید حتما خودش کلی فکر کرده که این شغل و انتخاب کرده به جای تشویق کردن فقط بلدین انرژی منفی پخش کنید
  • ناشناس IR ۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 1
    درود به این خانم وصدها درودبه خانواده ای که اینجوری ازبچه هاشون حمایت میکنن من اولین واولین آرزوی زندگیم راننده ماشین سنگین شدن بود اماتاسفانه خانواده نذاشتن.بدلیل این داغی که روی دل من گذاشتن هیچوقت نمیتونم ببخشمشون.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    9 0
    این یکی از هزاران آدمای باسواد تو ایران هست ک این شغل رو انتخاب کرده ولی بقیه کجاهستن؟ تو خونه دارن ظرف می شورن جارو میکنن و هیچ حقوقی هم هم به جز یارانه بی ارزش ندارن
  • سارا IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    8 0
    دیگه امروزه سواد ربطی به شغل نداره یکی می بینی به عنوان کارگر ساده کار می کنه ولی دیپلم داره یا مثلا یکی نگهبان جایی هستش ولی لیسانس داره
  • سارا IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    2 3
    فوق لیسانس حقوق اگه معدل بالا باشه تو جای استخدام می شی ولی وقتی خودش به رانندگی ماشین سنگین علاقه داره دیگه خودش خواسته
  • اصغر IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 3
    خسته نباشی شیر زن حجاب شیر زنان مشکلی ندارد ...
  • جابر IR ۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    9 0
    رانندگی جز مشاغل سخت و زیان آور محسوب میشه
  • کارما IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 0
    ایشالا راننده تریلی ام میشی بابایی غصه نخور
  • زیت یزدانی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 0
    آفرین به همتت،بانوی عزیز ایر اانی،
  • سلام IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    4 0
    منم فوق لیسانس حقوق دارم ولی بیکارم
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    8 0
    تو روستایی ما یک خانم دکتر هست چوپانی می‌کنه میگم چرا میگه شغل اجدادیم دوست دارم
  • اکبری IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    7 0
    الان تو کشورهای دیگه خانوم ها کارهای سنگین تر انجام میدن رانندگی اتوبوس رو هرکس دنبالش بره می تونه انجام بده فقط همت
    • جعفرخادم قاسمی IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      5 0
      من راننده‌ تریلی هستم تنها کشوری که هیچ عرزشی برای راننده سنگین قاعل نستن کشور خوده مونه سی سال کارکن توبیابون ۷تومان بهد ت میدن برو حالشو ببر
  • مرتضی IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 0
    سلام به همگی .من ساکن اصالتا زنجانی هستم و شاغل در رشت اتفاقا من ۲_۳باری با ایشون تا رشت اومدم و رانندگی خیلی خوبی دارن و اولین بار که سوار شدم خودم شوکه شدم که راننده خانوم هست اولش فک کردم فقط توی ترمینال میخواد ماشین رو جا ب جا کنه ولی وقتی دیدم تو ادامه مسیر هم رانندگی کرد خیلی حال کردم و خانومای داخل اتوبوس هم خیلی ذوق داشتنو همش مشغول پچ پچ بودن امیدوارم هرجا باشند موفق باشن
  • US ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    4 0
    وقتی با مدرک دکترا بنده خدای عائله مند تو کرمانشاه پاکبانی میکنه تو پادشاهی میکنی اونم به عشق و انگیزه خودت بنده خدا
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 6
    خانم ها فقط رانندگی رو دوس دارن، تعویض لاستیک، تسمه، خرابی و علافی چن روزه تو جاده رو هم ببینیم تحمل دارن
  • IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    8 0
    درود به شرف بانوی عزیز هنرمند ایران زمین .و خواهر خودمون .که افتخاری همشهری بودن داریم..یک راننده سنگین و باسواد انشاا...به تمام آرزوهاتون برسید. بنظرم هیچ شغلی مردانه زنانه نداره..خدا بشر وآزاد خلق کرده. می‌تونه به هرشغلی که علاقه‌منده دنبال کنه...با آرزوی موفقیت برای همه مردم ایران عزیز
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    7 0
    احسنت با نوی شیر زن مسولین محترم لطفا رانندگان عزیزمون را بیمه کنید حق این عزیزان بر گردن ما زیاد است
  • ناشناس IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    9 1
    به شیر زنان و مادران و خواهران وطنم در هر پست و شغل هستن باید افتخار کرد و ...
  • س IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 0
    دمت خیلی گرم
  • امیر IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 1
    من نمیدونم حجاب این خانم چه اشکالی داره از هزار تا ..... با حجاب تره سفر بی خطر
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 5
    آیا آیات عظام نظر موافق با رانندگی این خانم دارند؟؟
    • مریم سادات IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
      6 0
      شما برو با طالبان زندگی کن خیلی خوبه بهت خوش میگذره آنقدر آفرین برو اونجا
  • حسین IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    6 0
    سلام در فیلم مستند نشون میداد دررابطه با معدن بود کامیون های غول پیکری بود که سنگ معدن یک مسیرطولانی میاورد برای آسیاب. ارتفاع چرخ کامیون دومترونیم از قد یک انسان معمولی بلندتر جالب آینه رانندهای این کامیونها اکثرا خانم بود پس برای این خانم ایرانی آرزوی موفقیت دارم!!!!
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 0
    درود بر همه شیرزنان ایران زمین ،پروردگار نگهدارت باد، حجاب تو بسیار بسیار هم خوب و عالی است.
  • میر شجاع IR ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    0 1
    سلام سرکار خانم هنوز پنچر نکردی و یا مجبور به بستن زنجیر چرخ نشدی یا خرابی بین راه نداشتی که بدانی دستهای ظریفت حریف سرما و گرما و تعمیرات نیست خودت را فدا نکن به زندگی برگرد اگر عشق بود که تجربه کردی در این حرفه در ایران رشد نیست و سختی و مرارت کشیدن است مردهایش بیچاره شدند چطور میخواهی در تریلر و خوابگاههای ناجور و جاده تنها سرگردان شوی چشم باز کنی خواهی دید جوانیت رفت و حس مادر شدن و زندگی گرم خانواده را از دست دادی اگر دخترم بودی هیچ وقت اجازه چنین کاری به شما نمی دادم سخت است سخت
  • DE ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۵
    1 0
    واقعا بهتون تبریک میگم چون که خیلی شجاعت میخواد
  • شهریار IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    دسخوش دسخوش 🧿🧿🧿
  • خلیلی هستم IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    0 0
    موفق باشیدامابسیاراشتباه کرده