مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: امروز (سه شنبه) ۹ نقطه شهرستان های کوهدشت و چگنی دچار آتش سوزی شد.

آتش‌سوزی در مراتع کوهدشت لرستان

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی منابع طبیعی لرستان، پیام عالیخانی چگنی روز سه شنبه افزود: متاسفانه بر اثر صاعقه و بعضا تعمد برخی از افراد، ۹ نقطه از عرصه های ملی شهرستان های چگنی و کوهدشت دچار حریق شد و بنا به دستور مدیرکل منابع طبیعی استان، تمامی نیروهای اداره کل، یگان حفاظت و شهرستان ها به مناطق مورد نظر اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه منطقه شیرخانی (تِل دادآباد) در ساعت ۳:۴۰ دقیقه بامداد اطفاء شد، بیاان کرد: منطقه سماق نیز با تلاش و ایثار و از خودگذشتگی تمامی نیروها اطفاء شد اما متاسفانه ساعاتی بعد همان منطقه دوباره پس از اطفاء، به شکل نامعلومی دچار حریق شد و دوباره نیروها به همان محل جهت اطفاء اعزام شدند.

عالیخانی چگنی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و منطقه کوهستانی با شیب بسیار تند در کوه های کوهدشت، لذا با پیگیری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان و مدیریت بحران استانداری و هماهنگی با سازمان های ستادی کشور، یک فروند بالگرد از هلال احمر استان کرمانشاه بلافاصله در استان مستقر شد.

وی افزود: حسین میرزایی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان به اتفاق فرماندار کوهدشت با بالگرد به ارتفاعات کوهدشت جهت اطفاء حریق به کمک نیروها رفتند تا ضمن اطفاء، پایش و رصد آتش سوزی، دستورات لازم جهت هلی برن نیروها را به نقاط مورد نظر صادر کنند.

پیام عالیخانی چگنی اظهار داشت: اطلاعات کامل تر پس از اطفاء حریق اعلام خواهد شد.

وی افزود: شیب تند، وزش بسیار شدید باد و کوهستانی بودن مناطق مورد حریق باعث شده که اطفاء حریق به کندی صورت گیرد.

کد خبر 859156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha