وزیر اقتصاد از اعلام گزارش کامل و شفاف از وضعیت وزارت اقتصاد و خزانه در روز تنفیذ رئیس جمهور خبر داد.

خاندوزی

به گزارش همشهری آنلاین، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی در مراسم رونمایی از سامانه اموال دستگاه‌های اجرایی (سادانوین) اظهارداشت: اگرچه مجموعه خوبی از داده ها در نظام شناسایی و ثبت دارایی در 8 سال گذشته جمع آوری شده است اما انبوهی از اطلاعات در مورد دارایی های دولت وجود داشت که راستی آزمایی نشده بودند و ما نمی‌دانستیم که صحت این اطلاعات چقدر است.اما امروز این موضوع مهم محقق شده، امکان راستی آزمایی‌ها وجود دارد.

وی افزود: در این سامانه نه تنها شاهد رشد کمی هستیم بلکه درباره دقت داده‌ها به دقت درصدی رسیده‌ایم و امکان کنترل سامانه‌های دیگر هم وجود دارد. همچنین استخر اطلاعات به جهت مسئولیت پذیری به این گونه عمل می‌کرد که این اطلاعات از طریق یک اپراتور در دستگاه‌ها ارایه می‌شد اما امروز این رویه تغییر کرده و مسئولان در سطح عالی از دارایی و اموال مطلع هستند و همچین موضوع دیگر این بود که این استخر اطلاعات اجازه نمی‌داد که اطلاعات غلط کشف و پیشگیری شود اما الان امکان جلوگیری از اطلاعات متعارض فراهم است و به صورت سیستمی امکان درج داده غلط وجود ندارد.

خاندوزی گفت: از موضوعات دیگر در این سامانه امکان استفاده از سوت زنی‌ها و گزارش مردمی است بطوریکه اموال و دارایی دولت از طریق اطلاعات مردمی ثبت شده و البته برای ترغیب انگیزه‌ها پاداشی برای آنهایی که گزارش درست اطلاع می‌دهند درنظر گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز اطلاعات بیش از ١.١ میلیون دولتی با جزییات در سامانه سادانوین ثبت شده است، گفت: ٩٨.٣ درصد از مستغلات ملی ثبت شده به سه دستگاه سازمان مراتع و آبخیزداری، سازمان منابع طبیعی و سازمان ملی زمین و مسکن تعلق کرد و کمتر از دو درصد باقی مانده مربوط به سازی وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی است.

وزیر اقتصاد در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای پایانی دولت سیزدهم چه گزارشی دقیقی از وضعیت خزانه در اختیار دارید، تاکید کرد: در روز تنفیذ حکم رییس جمهوری گزارش کاملی و شفافی را از وضعیت وزارت اقتصاد در بخش های مختلف اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 865605
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۸
    1 0
    از وضعیت بورس هم بگید و این که چطور طی این سه سال برای تامین مالی دولت بازار سرمایه رو قربانی کردید. از افزایش مالیات ها و جریمه ها، فروش نصف قیمت نفت