چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
۰ نفر

وزیر امور خارجه عربستان امروز (چهارشنبه) در سخنانی بر موضع ثابت کشورش در قبال مساله فلسطین و ضرورت تشکیل کشور فلسطینی تاکید کرد.

بن فرحان

به گزارش همشهری‌آنلاین، به نقل از شبکه العربیه، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان در جریان سخنرانی مجازی در کنفرانس سالانه مرکز تحقیقات خلیج فارس دانشگاه کمبریج انگلیس، اظهار داشت: جنگ در غزه مُهر تاییدی بر نیاز به راه‌حل برای پایان دادن به نزاع میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها است.

وی با تاکید بر موضع ثابت کشورش در قبال فلسطین، گفت: برپایی کشور دارای حاکمیت فلسطینی از اولویت‌های ما است.

بن فرحان در ادامه اظهاراتش خواستار توقف فوری جنگ در نوار غزه شد و افزود: بدون تشکیل کشور فلسطینی، امنیت در منطقه برقرار نخواهد شد.

وزیر امور خارجه عربستان همچنین اضافه کرد: اعضای جامعه بین‌المللی بر سر این موضوع که راه‌حل برقراری ثبات در منطقه تشکیل کشور فلسطینی است، با یکدیگر اتفاق نظر دارد.

به گزارش ایرنا، علی‌رغم ورود تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه به دهمین ماه اما این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اشغالگر این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کد خبر 866230
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha