تازه‌ترین عملیات پلیس آگاهی تهران که از چند روز قبل در مناطق مختلف پایتخت کلید خورده بود، با دستگیری ۱۰۵ سارق و مالخر پایان یافت. به گفته سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران، اکثر متهمان دستگیر شده در این طرح از مجرمان سابقه‌دار هستند که پیش از این زن دستگیر و زندانی شده بودند.

متهم

همشهری آنلاین؛ ‌حوادث: رییس پلیس آگاهی تهران روز گذشته درباره دستاوردهای این طرح گفت: از میان ۱۰۵ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۳ نفرشان سارق منزل هستند که به صورت باندی دست به سرقت می زدند.

وی افزود: برخی دیگر در قالب باندهای مجرمانه اقدام به قاپ‌زنی می‌کردند که از آنها ۳۶۰ گوشی تلفن همراه کشف شده است.

سردار ولیپور گودرزی تاکید کرد: به‌دلیل دستگیری‌ها و کشفیات پلیس، جرائمی چون قاپ‌زنی به کمترین میزان خود رسیده است و درباره جرایم خشن، به واسطه تعامل تنگاتنگی که بین دستگاه قضا و پلیس داریم به مجرمان هیچ تخفیفی داده نمی‌شود و برای آنها اشد مجازات در نظر گرفته می شود.

من عزرائیل هستم

در میان متهمان دستگیر شده، یک پسر کم سن و سال به چشم می‌خورد که نامش بهادر است. او می‌گوید همه وی را عزرائیل صدا می‌زنند و بزن بهادر محله شان است. بهادر علاقه خاصی به خالکوبی هم دارد و فرشته مرگ را روی گردنش خالکوبی کرده تا همه از او بترسند. گفت‌وگو با او را بخوانید.

به چه جرمی دستگیر شده ای؟

سرقت مسلحانه.

سابقه داری؟

سابقه سرقت ندارم و این اولین بار است که به جرم دزدی دستگیر شده ام اما تا دلتان بخواهد سابقه درگیری دارم. می دانید چرا؟ چون بزن بهادر محله مان هستم و هرکس با من دشمن شود، ‌ به قصد گرفتن جانش کتکش می زنم تا از من حساب ببرد.

چه شد که از درگیری و به قول خودت بزن بهادری، به سرقت مسلحانه رسیدی؟

اگر بگویم به خاطر عشق به یک دختر، باور می کنید؟ برایتان عجیب نیست؟ چون می خواستم با دختر مورد علاقه ام ازدواج کنم اما هیچ سرمایه‌ای نداشتم. از سوی دیگر یک رقیب عشقی هم داشتم که بچه پولدار بود. دختر موردعلاقه ام می گفت خانواده اش پایشان را توی یک کفش کرده اند که با خواستگار پولدارش ازدواج کند. اما من که این حرف‌ها را نمی فهمم. به هرچه که می خواهم باید برسم. چون می خواستم یک شبه پولدار شوم، سرقت را انتخاب کردم تا با دست پر به خواستگاری دختر موردعلاقه ام بروم. اگر دستگیر نمی شدم به آرزویم می رسیدم.

چه شد که به عزرائیل معروف شدی؟

این خالکوبی روی گردنم را ببینید. فرشته مرگ است. روی دستم هم نوشته‌ای خالکوبی کرده ام که خیلی دوستش دارم. نوشته‌ام «شروع فاجعه! ». با خالکوبی روی گردنم به عزرائیل معروف شدم اما دلم می‌خواهد بهم بگویند فرشته مرگ!

بقیه خالکوبی‌هایت هم دلیل خاصی دارد؟

هر خالکوبی من پیام خاصی دارد. مثلا همین فرشته مرگ. معنی اش این است که در محله مان دشمنان زیادی دارم و برای ترساندن آنها این طرح را روی گردنم خالکوبی کرده‌ام. این نوشته شروع فاجعه هم یک پیامی دارد برای رقیب عشقی ام. به او گفتم که اگر وارد حریم من شود فاجعه‌ای رخ خواهد داد.

برگردیم به سراغ پرونده سرقت مسلحانه‌ات، با چه شگردی سرقت می کردی؟

با همدستانم می رفتیم از خانه ها سرقت می کردیم. اغلب مالباخته ها در خانه نبودند اما اگر می رسیدند با اسلحه تهدیدشان می کردیم و اموال قیمتی را به سرقت می بردیم.

به چند خانه دستبرد زده اید؟

تازه شروع کرده بودیم؛ ‌فکر می کنم به ۴ یا ۵ خانه دستبرد زده بودیم اما خیلی زود دستگیر شدیم. آن هم به خاطر یک بدشانسی. رفته بودیم از یک خانه سرقت کنیم که پلیس ما را هنگام خروج از خانه دید. وقتی می خواستیم از روی دیوار بپریم، دستگیرمان کردند.

کد خبر 866242

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    متاسفانه در پرورش نسل جدید توسط والدین بی مهارت از این گونه افراد پرورش یافته اند و تعداشان چشمگیر است. لطفا برای ازدواج و فرزند اوری دوره های اموزشی و مهارتی حداقل 3 ماهه، اجباری و مجانی برای نسل جدید حتما قانون شود. به خدا اگر شرایط به این وضع ادامه یابد دیگر افراد تاب و تحمل رفتارهای عادی یکدیگر را هم نخواهند داشت. زمینه های اعتقادی، باورها، تربیت و عادات اجتماعی به زیر خط فقر رسیده است. با این شیوه امروزی، باید از زندگی اجتماعی دوری کرد و به زندگی فردی غارنشینی پناه اورد.
  • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
    0 0
    بدترین حقیقت موجود در خبر این هست که اراذل و سارقان مذکور بارها اقدام به اعمال خلاف کرده و سپس دستگیر شدن و متاسفانه بدون اینکه مورد مجازات واقعی و بازدارنده و آموزنده به معنای واقعی قرار بگیرند جوری که هر زمان میل به عمل خلاف پیدا کردن بی اختیار دچار تشنج بشوند و از فکرش دربیان میبینیم چه وقیحانه و طلبکارانه باز هم مانند کفتاران هار و بدون قلاده در میان مردمان عادی و شریف که شبانه روز برای امرار معاش در تلاشند مشغول غارت دسترنجشان بدون کوچکترین حس پشیمانی و خجالت هستند و به خلافکار بودنشان افتخار میکنند. که این دون شان نظام اسلامی و انقلابی کشور عزیزمان و موجب وهن و خدشه در داخل و خارج نسبت به مقوله امنیت اجتماعی و اقتصادی خصوصا در حوضه سرمایه گذاری خارجی و گردشگری در کوتاه مدت و دراز مدت خواهد شد و از طرفی هم حس ناامنی در جامعه گسترش خواهد یافت که آن هم تاثیرات سوء اجتماعی و روانی بر آحاد جامعه خواهد گذاشت. واقعا چرا باید قانون و اعمال آن در چشم خلافکاران به ذات از جمله همین بزن بهادرها انقدر خار و سخیف شده باشد که اینچنین بتوانند جولان بدهند.