در حالی که سرپرست ریاست جمهوری و سایر ارکان دولت در حال مقدمه‌چینی برای انتقال بی‌حاشیه قدرت به دولت منتخب هستند، برخی جریان‌ها و افراد با مستمسک قراردادن نامه رئیس‌جمهور منتخب، در حال حاشیه‌سازی برای امری هستند که اساساً وجود خارجی ندارد.

مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: پس از سرپرستی محمد مخبر بر قوه مجریه، وی در بخشنامه‌ای به همه بخش‌های قوه مجریه، خواهان توقف جابه‌جایی‌های مدیریتی و مانند آن شد. پس از پایان انتخابات، مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب نیز در نامه‌ای به مخبر درخواست مشابهی را مطرح کرد که پیش‌تر در میانه خردادماه از سوی سرپرست ریاست جمهوری اجرایی شده بود.

با وجود این، در حالی که هیچ انتصاب یا جابه‌جایی در بخش‌های مختلف قوه مجریه وجود ندارد و درصورت وجود نیز از سوی بازرسی ریاست جمهوری ابطال می‌شود، برخی جریان‌ها، انتصاب‌ها و جابه‌جایی‌های مدیریتی در بخش‌های عمومی غیردولتی را دستمایه حاشیه‌سازی خود قرار داده‌اند. این در حالی است که این بخش‌ها خارج از قوه مجریه تعریف می‌شوند که از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سخنگوی دولت به آن پاسخ داده شد.

این همه در حالی است که به گفته یک منبع آگاه، پس از بخشنامه سرپرست ریاست جمهوری، بازرس ویژه رئیس‌جمهور نسبت به موضوع خودداری از هرگونه تغییر ساختار یا جابه‌جایی نیروها ورود جدی داشته و برخی انتصابات را لغو کرده است. با این تفاسیر به نظر می‌رسد حاشیه‌سازی برخی از چهره‌های تندرو در شرایطی که هنوز نه دولتی آمده نه دولتی رفته، ممکن است دولت چهاردهم را تحت‌الشعاع قرار دهد.

کد خبر 866307
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha