عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: مسیر  دولت سایه که آغاز شده است، قوی تر از گذشته دنبال خواهد شد.

مناظره سعید جلیلی و مسعود پزشکیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سعید جلیلی در جمع اعضای ستاد انتخاباتی در شهر یاسوج، اظهار کرد: ما همواره تلاشمان این بود که به مسیر با صلابت و عزتمند کشور در هر برهه ای کمک کنیم و اگر جایی هم ایرادی و انحرافی می دیدیم سعی می شد که با همان رویکرد حل مساله اقدام کنیم.

وی ادامه داد: تفاوتی هم نمی کند اینکه یک دولت رقیب ما یا دولت همراه جریان ما باشد، ما آن حرکت و مسیری را که آغاز کرده ایم بر انجام و استمرار آن با قدرت اصرار می ورزیم.
درست است که شخصی که رای اورده و پیروز انتخابات شده و هم اینک هم مسئولیت اجرایی با او و همراهان وی است اما این به معنای شانه خالی کردن از زیر بارمسئولیت برای طرف رقیب که رای کمتری آورده است نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دولت سایه که برخی ها ایرادهایی هم از کارکرد و رویکرد آن گرفته اند و البته ما این را با قوت و جدیت بیشتر دنبال خواهیم کرد، در حقیقت یک گفتمان است و مسیری است که آغاز شده و البته قوی تر از گذشته دنبال خواهد شد. جالب است که کسانی که ادعای آزادی و اندیشه ورزی دارند و یا مدعی کثرت گرایی هستند ظرف این روزها با غوغاسالاری به دنبال این هستند که بتوانند به این «دولت سایه» که ما مطرح کردیم ایراد بگیرند و ما را محکوم به دخالت در امور کنند. این در حالی است که رویکرد و گفتمان دولت سایه بر کمک و همراهی با دولت ها چه یک دولت رقیب و یا دولت همراه باشد، استوار بوده است و بارها تاکید کردیم که دولت سایه یک دکان نیست بلکه یک گفتمان است.

جلیلی ادامه داد: یک جهان فرصت یک شعار زیبا نیست، بلکه واقعیتی تلخ ومغفول مانده است که سالیان متمادی نتواستیم از داشته ها، سرمایه ها و استعدادهای درونی و نهفته کشورمان به نحو شایسته بهره ببریم.

وی افزود: هر کدام از شهرها، روستاها، عشایر و استان های مختلف ما با ظرفیت های متنوع و استعدادهای بومی خود بهترین و بالاترین ظرفیت و نقش آفرینی را در ساختن و ایجاد جهش کشوردارند و البته باید تاکید کرد که از این ظرفیت های مختلف ما در برهه هایی و مقاطعی بی بهره بودیم.

جلیلی همچنین گفت: درهشت سال از دولت های یازدهم و دوازدهم ما بارها برنامه می دادیم و هر جایی که مشکل و انحرافی در مسیر دیدیم تذکر می دادیم که این راه و مسیر اشتباه است والبته بارها هم دولت را در حوزه های مختلف کمک می کردیم. ما ظرف سه سال گذشته و با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تا زمان حیات شهید رئیسی با کمترین چالش در زمینه پیاده کردن اهداف و برنامه های خودمان برای کمک به حل مسایل مردم و حمایت از دولت در راستای انجام بهتر امور و خدمات رسانی شایسته به مردم مواجه بودیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ما در دولت شهید رئیسی هر جایی که احساس شد و ضرورت دیدیم ورود می کردیم و با رویکرد حل مسائل به کمک دولت می آمدیم و شهید رئیسی هم استقبال می کرد و بارها نسبت به پیاده سازی و اجرای برنامه ها و پیشنهادهایی که ما می دادیم تاکید می ورزید.

جلیلی همچنین بیان کرد: نباید این تصور وجود داشت که انتخابات تمام شد و مسیر ما هم متوقف شده است بلکه با تمام ظرفیت ها و توان خود باید دولت فعلی را همراهی و کمک کرد و این کشور و قطار پیشرفت آن باید با سرعت و شتاب بیشتری پیش رود.معتقد هستیم که همه چیز با انتخابات تمام نشده است و این راه و مسیری که شروع کرده ایم با قدرت ادامه خواهیم داد و ما امیدواریم که هم دولت جدید و هم مردم از نتایج حرکت های «دولت سایه» نیز بهره لازم را خواهند برد.

کد خبر 867816

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha