با توجه به مصوبه هیات دولت و ابلاغ سازمان امور مالیاتی کشور، بخشی از دستورالعمل محاسبه ارزش سهام متوفی و مالیات بر ارث آن اصلاح شده است.

مالیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سازمان امور مالیاتی در ابلاغیه‌ای اصلاح انجام شده از سوی هیأت دولت در آئین نامه‌های اجرایی تبصره‌های (۲) مواد ۲۶ و ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم که مربوط محاسبه ارزش سهام متوفی و مالیات بر ارث آن است را ابلاغ کرد.

در این ابلاغیه آمده است: پیرو بخشنامه مورخ ۱۳۹۵٫۲٫۴ مبنی بر ابلاغ آئین نامه‌های اجرایی تبصره‌های (۲) مواد ۲۶ و ۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم اصلاحی مصوب ۱۳۹۴٫۴٫۳۱ موضوع تصویب نامه‌های مورخ ۱۳۹۵٫۱٫۲۱ بدین وسیله مراتب اصلاح بند (ب) ماده ۲ آئین نامه اجرایی موضوع تبصره (۲) ماده ۲۶ قانون یاد شده طی تصویب مورخ ۱۴۰۳٫۴٫۳ هیأت وزیران برای اطلاع و اجرا به شرح زیر اعلام می‌شود:

ب- مرجع اعلام ارزش سهام متوفی در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و بازارهای خارج از بورس، سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد. در مورد سهام و سهم الشرکه و حقوق مالی متوفی در سهام و سهم الشرکه سایر اشخاص حقوقی ارزش آن بر اساس رسیدگی اداره امور مالیاتی صلاحیت دار تعیین خواهد شد.

بدیهی است محاسبه مالیات بر ارث با رعایت احکام قانونی مربوط و به مأخذ و نرخ‌های مندرج در بند (۲) ماده (۱۷) قانون صورت می‌گیرد. در مواردی که حسابرسی مالیاتی مغایر با این حکم صورت گرفته باشد، حسب مورد رسیدگی به درخواست مؤدی در راستای ماده (۲۳۸) قانون مالیات‌های مستقیم و اعتراض در مراجع دادرسی مالیاتی با رعایت ترتیبات مذکور صورت خواهد گرفت.

ابلاغیه جدید امور مالیاتی درباره نحوه محاسبه مالیات بر ارث سهامداران بورس

کد خبر 867941

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بورس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha