سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از رگبار باران و رعد و برق به همراه وزش باد شدید در ۴ استان خبر داد.

وزش باد - رگبار باران - طوفان

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص ادامه شدید ناپایداری‌های موسمی همراه با رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید طی امروز (شنبه) و فردا (یکشنبه) برای جنوب سیستان و بلوچستان، شرق و شمال هرمزگان، جنوب و جنوب غرب کرمان و جنوب شرق فارس هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اثر این مخاطره جوی سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و خسارت دیدن سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

عدم تردد و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت طبیعتگردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌ کوهنوردی، پرهیز از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها، آب‌روها و دهانه پل‌ها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت دیدن بخش کشاورزی، تسریع در جابه‌جایی محصولات کشاورزی برداشت‌شده و آمادگی راهداری، وزارت نیرو و سایر دستگاه‌های اجرایی خدمت‌رسان و امدادی توصیه‌های سازمان مذکور است.

سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۸ نات و ارتفاع امواج بیش از ۱/۵ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس از امروز (شنبه) تا سه‌شنبه هشدار نارنجی جداگانه‌ای صادر کرد.

بر اساس این هشدار خطر غرق شدن شناگران و غواصان، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب دیدن قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددهای دریایی قایق‌های صیادی و فعالیت‌ قایق‌های تفریحی سبک، نیمه‌سنگین و سنگین، اختلال در تردد شناورهای مسافربری و تردد کشتی‌های تجاری و اختلال در فعالیت‌های فراساحلی دور از انتظار نیست.

این سازمان منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای سنگین، فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارات احتمالی را توصیه کرد.

کد خبر 871380

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha