رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی تاکید می کند موج گرما از روز دوشنبه(15 مردادماه ) شروع می شود و تا پایان هفته ماندگاری خواهد داشت.

تهران در مدار گرما |تصاویر

به گزارش همشهری آنلاین، صادق ضیائیان به همشهری می گوید: «گرمایی که ما را اذیت خواهد کرد، تداوم و طولانی بودنش است.»‌

وزیر نیرو اعلام کرده است که رکورد دمایی شهر تهران در طول تاریخ حدود ۴۳ درجه است و انتظار می‌رود امسال این رکورد شکسته شود. همچنین شهرهای نزدیک به تهران مانند ورامین، قم، اصفهان شرایط گرم جدی را تجربه خواهند کرد.

با وجود این، رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی عنوان می کند: «به نظر نمی رسد شهر تهران رکود گرما را جا به جا کند. رکورد شهر تهران دمای 42.6 درجه سانتی گراد است که در طول تاریخ 4 بار اتفاق افتاده.»

او ادامه می دهد: «امسال در گرمترین روز شهر تهران دما به 41.7 درجه سانتی گراد رسید ولی انتظار نداریم که طی روزهای آینده حتی دما به رکورد 41.7 درجه سانتی گراد هم برسد. پیش بینی می شود که در روزهای گرم این هفته دمای هوای تهران به 39 الی 40 درجه برسد. تهران در روزهای اخیر دمای 37 و 38 درجه را تجربه کرده و انتظار می رود از دوشنبه با افزایش دما مواجه شود.»

ضیائیان یادآور می شود: «ما روزهای گرمی را در کشور پیش رو داریم. البته به نظر نمی رسد رکورد کشور جا به جا شود، اما احتمال می دهیم در برخی از نقاط بسیار گرم رکورد خود یک شهرستان شکسته شود.»

به گفته او، پیش بینی می شود در فلات مرکزی و جنوب شرق کشور رکورد گرما شکسته شود و البته این در حد احتمال است. ضیائیان می گوید: «در واقع بیشترین افزایش دما در فلات مرکزی و جنوب شرق کشور صورت می گیرد.»

رئیس مرکز پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه می کند: «مشکلاتی که موج جدید گرما ایجاد می کند، یکی وسعت جغرافیایی آن است و دیگری تداوم داشتن این گرما. از روز جمعه (19 مردادماه) روند کاهشی دما شروع می شود، البته به این معنا نیست که هوا خُنک شود و فقط دمای هوا به هفته قبل برمی گردد.»

کد خبر 871422
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha