مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

عملیات احداث دروازه فرهنگی محور گردشگری دربند با طرحی متناسب با محیط سنگی کوهستان و معماری ایرانی ـ اسلامی، به مرحله اجرای سازه رسید.

دروازه فرهنگی محور گردشگری دربند

همشهری آنلاین: مجید افشاری؛ معاون فنی و عمرانی منطقه یک اظهار کرد: دربند یکی از جاذبه‌های طبیعی و بسیار قدیمی گردشگری شمال تهران است که در پایان هر هفته بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند، لذا اجرای دروازه‌ای، مناسب که از نگاه گردشگران به نوعی شناسه منطقه یک و محله قدیمی دربند به حساب می‌آید، بسیار مورد نیاز بود که از این رو این مهم با نگاه ویژه شهردار منطقه یک و با هدف توسعه محور گردشگری دربند، در دستور کار و اجرا قرار گرفت و با گذشت سه ماه به بیش از 35 درصد پیشرفت رسید.

وی افزود: بر همین اساس در راستای ساماندهی و بهسازی منظر شهری و ایجاد نمادی ویژه برای ورود به مسیر گردشگری کوهستانی دربند، طراحی سردر با پیش بینی محل ورود و خروج، پیاده و سواره با استفاده از سازه ایرانی اسلامی و استفاده از آجرهای قرمز که نشان‌دهنده هویت منطقه شمیران است آغاز شد.

معاون فنی و عمرانی منطقه یک تصریح کرد: عملیات عمرانی اجرای این طرح پس از اخذ تاییدیه های لازم در سال جاری آغاز شد و پس از اجرای فونداسیون به سازه رسیده است که با تکمیل آن عملیات معماری آغاز می شود.

کد خبر 873438
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha