مدیریت سطوح بالای قند خون دشوار است و تلاش سخت می‌طلبد، با این حال یک سری گیاه و ادویه‌ها هستند که می‌توانند در این کار به شما کمک کنند.

سیر زنجبیل

همشهری آنلاینآرش نهاوندی: این گیاهان در اغلب آشپزخانه‌ها یافت می‌شوند و با افزوده شدن به رژیم غذایی روزانه شما می‌توانند به تنظیم بهتر انسولین کمک کنند. در این مطلب به ۸ ادویه موثر و راه‌های ساده برای استفاده از آن‌ها در وعده‌های غذایی اشاره شده است.

دارچین

این ۸ گیاه و ادویه برای کاهش قند خون معجزه می‌کنند

دارچین برای افزایش حساسیت به انسولین و کاهش سطح قند خون ادویه‌ای شناخته شده است. این ادویه ساده را می‌توان همراه با آب جوش یا چای گیاهی به صبحانه اضافه کرد. جدا از آن، می‌توانید یک چوب دارچین به وعده‌های غذایی شامل جو دوسر، سوپ‌ها و اسموتی ها اضافه کنید.

سیر

سیر نه تنها طعم می بخشد، بلکه ممکن است قند خون ناشتا را کاهش دهد و حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. سیر را در سیب زمینی سرخ کرده، سبزیجات برشته یا سوپ و آش خرد کنید و از آن در سس‌های سالاد استفاده کنید تا مزه آن بیشتر شود.

زردچوبه

این ۸ گیاه و ادویه برای کاهش قند خون معجزه می‌کنند

یکی دیگر از ادویه‌هایی که اغلب در آشپزخانه‌ها یافت می‌شود زردچوبه است که کورکومین دارد. این ادویه دارای خواص ضد التهابی قوی است و امکان دارد حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. سعی کنید زردچوبه را به سوپ یا حتی شیر طلایی برای نوشیدن اضافه کنید.

سیاه دانه

سیاه دانه پتانسیل بالایی در بهبود سطح قند خون و کاهش مقاومت به انسولین نشان داده. دانه‌های سیاه را روی سالاد یا ماست بپاشید یا آن‌ا را در پخت نان خانگی اضافه کنید تا طعمی بی نظیر داشته باشید.

شنبلیله

شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که به کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. دانه‌ها را یک شب خیس کنید و به اسموتی ها یا ماست اضافه کنید.

فلفل کاین

فلفل کاین حاوی کپسایسین است که ممکن است به بهبود کنترل قند خون کمک کند. کاین را به سوپ‌ها , خورش‌ها اضافه کنید تا یک غذای تند بخورید، یا آن را روی سبزیجات برشته بپاشید تا گرمای آن بیشتر شود.

زنجبیل

این ۸ گیاه و ادویه برای کاهش قند خون معجزه می‌کنند

زنجبیل به دلیل توانایی آن در بهبود حساسیت به انسولین و کاهش قند خون شناخته شده. برای افزایش خاصیت زنجبیل بهتر است آن را به صورت ناشتا صرف کنید. البته می‌توانید زنجبیل تازه را در سیب زمینی سرخ کرده و سالاد رنده کنید یا آن را همراه با چای برای صرف یک نوشیدنی آرام بخش دم کنید.

میخک

میخک سرشار از ترکیباتی است که ممکن است باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش قند خون شود.

چای رنجبیل و دارچین را هم امتحان کنید

افزودن چای زنجبیل دارچین به رژیم غذایی روزانه می‌تواند یک درمان عالی برای کاهش وزن به دلیل خواص آن در زمینه افزایش متابولیسم باشد. برای تهیه آن، چند تکه زنجبیل تازه و یک چوب دارچین را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آب جوش قرار دهید. هر دوی این مواد به تنظیم سطح قند خون، کاهش هوس غذا خوردن و بهبود هضم کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کد خبر 887174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha