علی شاکری: خبر جدایی مصطفی هاشمی یکی از چند مربی موفق باشگاهی بسکتبال ایران از مهرام، قهرمان 2ساله باشگاه‌های آسیا و چندین ساله لیگ‌برتر خیلی زودتر از آنچه پیش‌بینی می‌شد با پیمودن مرز شایعه رنگ واقعیت به خود گرفت.

بسکتبال


 بدین ترتیب دو طرف ماجرا، از یک سو مسئولان باشگاه مهرام‌ و از سوی دیگر سرمربی موفق آن به این نتیجه رسیدند که به همکاری چندین ساله‌شان خاتمه دهند.

انتخاب از میان گزینه‌های مختلف

طبیعی بود که پس از به توافق نرسیدن با هاشمی، مسئولان باشگاه‌ مهرام در صورت مدنظر نداشتن سرمربی خارجی به سراغ مهم‌ترین گزینه‌های داخلی بروند. در این بین انتخاب مهران شاهین طبع به عنوان جدی‌ترین رقیب مصطفی هاشمی با تجربیات ارزشمند در مسابقات داخلی و باشگاه‌های آسیا از بین گزینه‌های داخلی می‌توانست هم جاه‌طلبی‌های ‌ مهرام را تامین کند و هم به نوعی پاسخی باشد به هاشمی که مهم‌ترین رقیبش را در سال‌های اخیر جانشین خود روی نیمکت پرامکانات‌ترین تیم ایران و آسیا ببیند.

موانعی که موثر واقع نشد

در همین حال به نظر می‌رسید که محرومیت 3ماهه شاهین طبع از سوی کمیته انضباطی به دنبال ماجرای جنجالی در بازی سال پیش مهرام و صبا در قزوین و اختلافش با برادران مشحون و همچنین انتقادهای او از مهرام در مقاطع مختلف سال‌های اخیر، مانع بزرگی بر سر پیوستن و جذب او از سوی مهرام قلمداد شود، اما هیچ‌کدام از این موانع نیز موثر واقع نشد و مسئولان این باشگاه با گرفتن استعلام از فدراسیون و نادیده گرفتن کدورت‌هایی که در نهایت در جلسه دو طرفه میان مدیرعامل باشگاه و شاهین طبع سوءتفاهم تلقی شد به توافق نهایی رسیدند. بدین ترتیب طی دو نقل و انتقال پرسروصدای ابتدای فصل بسکتبال که در روزهای آینده با جابه‌جایی بازیکنان ادامه پیدا می‌کند مهران شاهین طبع رسما سکان هدایت مهرام را پذیرفت و مصطفی‌هاشمی نیز پس از 4سال دوباره به جنوب، تیم پتروشیمی ماهشهر پیوست.

وضعیت بلاتکلیف صبامهر

با توافق نهایی صورت گرفته میان مهرام و شاهین طبع معلوم نیست صبا مهر تیم سابق او که در 2سال اخیر از قزوین جایگزین صباباتری شد چه وضعیتی پیدا خواهد کرد؛ تیمی که به گفته شاهین طبع به دلیل عدم پرداخت کامل تعهداتش نسبت به کادر فنی و بازیکنانش شرایط روشنی برای ادامه فعالیت در این رشته به عنوان یک تیم از بخش خصوصی ندارد و حضورش در این فصل پنجاه- پنجاه خواهد بود. وی افزود:«برای ادامه فعالیت این تیم و معرفی سرمربی جدید نیز حاضر به هرگونه همکاری هستم.»

هاشمی: دوست نداشتم از مهرام بروم

مصطفی هاشمی باوجود آنکه از مهرام جدا شده و به تیم سابقش پتروشیمی در جنوب پیوسته است در مورد جابه‌جایی صورت گرفته می‌گوید:«هرگز دوست نداشتم از مهرام جدا شوم و به دنبال سومین قهرمانی با این تیم در آسیا بودم.» او در همین حال تاکید دارد که پافشاری‌اش روی قرارداد پیشنهادی‌اش فقط معطوف گرفتن پول بیشتر نبوده و برای حفظ اصول با خود کنار آمده بود که حتی اگر شده یک فصل را مربیگری نکند.

  • فکر نمی‌کنی یکی از دلایل کوتاه آمدنت درماندن در مهرام به پیشنهاد پتروشیمی برای هدایت دوباره این تیم برمی‌گشت؟

باور کنید من هدفم قهرمانی دیگر با مهرام در آسیا بود این افسوس را دارم که این فرصت را از دست دادم.
من همه ساله یکی از گزینه‌های جدی پتروشیمی در سال‌های اخیر بوده‌ام و با چنین نگاهی کوتاه نیامدم.

  • حالا با این حساب شما نمی‌توانی یک قهرمانی دیگر در آسیا به دست آوری؟

طبیعی است دیگر باید در فکر رساندن پتروشیمی به فینال لیگ برتر، راهیابی به باشگاه‌های غرب آسیا و صعود به مرحله نهایی مسابقات باشگاه‌های آسیا باشم.

  • فکر می‌کنی پتروشیمی بعد از گذشت چند سال بتواند دوباره فینالیست شود؟

تنها دغدغه‌ام این است که شرمنده جنوبی‌های خونگرم نشوم. من خاطرات خوبی در این منطقه دارم و با روحیه جاه‌طلبی که دارم امیدوارم با جذب بازیکنان مورد نظر اهداف باشگاه و مسئولانش را جامه عمل بپوشانم.

  • چند بازیکن فصل قبل پتروشیمی باقی می‌مانند؟

فعلا روی ماندن 2تا3 نفر توافق کرده‌ایم و اسامی بازیکنان جدید مورد تقاضا را به باشگاه داده‌ام که آنان اقدام خواهند کرد.

  • آیا در این لیست نام بازیکنان خارجی هم به چشم می‌خورد؟

فعلا به دنبال بستن یک تیم کاملا ایرانی هستیم و در صورت نیاز به دنبال جذب بازیکنان خارجی برای پست‌های مورد نظر خواهیم بود.

شاهین طبع: فکر محرومیت را نکرده‌ام

مهران شاهین‌طبع حضورش در مهرام را چندان غیرمنتظره نمی‌داند و می‌گوید: «باشگاه مهرام پس از آنکه با هاشمی به توافق نرسید، مذاکره با چند گزینه را از جمله با من آغاز کرد و خوشبختانه خیلی زود با توجه به شرایط تعریف‌شده در این باشگاه به توافق رسیدیم.»

او در پاسخ به این سؤال که مهرام با محرومیت 3ماهه شما چگونه کنار آمده است گفت: «من شرایط خود را گفته‌ام و آنها نیز در این زمینه رایزنی لازم را با فدراسیون داشته‌اند و در مجموع در محیطی صمیمی همه چیز به خوبی پیش رفت.»

  • به نظر می‌رسد از این توافق خیلی راضی هستی؟

مهرام یک باشگاه خصوصی با شرح وظایفی مشخص است. در آنجا کارها به طور اتوماتیک و تعریف شده پیش می‌رود و طبیعی است که من هم خوشحال باشم از حضور در چنین تیمی که با داشتن مدیری آگاه و کادری مجرب، مربی ‌دغدغه‌ای جز رسیدگی به مسائل فنی ندارد.

  • شما همیشه در انتخاب تیم وسواس داشتی، آیا در انتخاب مهرام هم چنین عمل کردی؟

من همیشه چه در طول بازیگری و چه در مربیگری با جابه‌جایی زیاد مخالف بودم. دوران بازیگری‌ام در 3 تیم راه‌آهن، پاس و پیکان خلاصه شد. در مربیگری هم در پیکان، صباباتری و صبامهر بوده‌ام و حالا در مهرام با تفکری حرفه‌ای حاضر به همکاری شده‌ام.

  • فکر می‌کنی در مهرام هم همانند صباباتری موفق باشی؟

من همیشه به کارم تعصب داشته‌ام چه در صباباتری چه در صبامهر و در مهرام هم امیدوارم با همان تعصب به کارم ادامه دهم. من فعلا همه هدفم موفقیت مهرام است و فکر می‌کنم فضای خوبی در این باشگاه برای ارائه توان فنی وجود دارد.

  • کدامیک از بازیکنان سال قبل در این فصل با مهرام خواهند بود؟

حضور صمد نیکخواه بهرامی و مهدی کامرانی قطعی است و به زودی تکلیف بازیکنان جدید جذب شده و رفتنی‌ها هم مشخص می‌شود.

  • چه کسی در غیاب صمد نیکخواه مصدوم جایگزین او خواهد بود؟

به دنبال یافتن یک جایگزین مناسب داخلی یا خارجی برای صمد هستیم.

کد خبر 117918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز