همشهری آنلاین: تیم ایران با سه طلا و یک نقره به مقام اول تیمی رشته کشتی با چوخه دست یافت.

کشتی با چوخه

به گزارش رادیو ورزش به نقل از روابط عمومی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، آخرین روز نخستین دوره مسابقات کشتی‌های سنتی جوانان جهان که با حضور وزیر ورزش و جوانان، مسئولین کمیته‌های جهانی کشتی‌های سنتی فیلا و رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی روز جمعه (29 مهر) در مشهد برگزار شد با درخشش نمایندگان ایران در کشتی چوخه همراه بود.

این رقابت‌ها در چهار وزن برگزار شد که کشتی‌گیران ایران سه مدال طلا را تصاحب کردند و تنها در یک وزن، نماینده بلاروس توانست به مقام نخست برسد.

در نتایج انفرادی رشته کشتی باچوخه و در وزن 65 کیلوگرم علی شاهوردیان از ایران ب اول شد، محمد شهباز از پاکستان به مقام دوم رسید، "یقمرو بکنج" از ترکمنستان و "یوورج سانچی وول" از هندوستان به طور مشترک سوم شدند.

در وزن 75 کیلوگرم مصطفی تقوی از ایران الف اول شد، "آرنا نت" از لیتوانی به عنوان دوم دست یافت، "مجتبی زمانی" و "مراد مدیوف" از ایران ب و ترکمنستان به طور مشترک مقام سوم را کسب کردند.

در وزن 85 کیلوگرم، "صمد روحانی" از ایران ب مدال طلا را تصاحب کرد و نماینده لیتوانی دوم شد. نماینده ترکمنستان و جعفر یونسی از ایران الف به طور مشترک به مقام سوم رسیدند.

در وزن به اضافه 85 کیلوگرم،"هادلیچ الکساندر" از بلاروس بر سکوی قهرمانی ایستاد و محمد روحانی از تیم ایران ب مدال نقره را بر سینه زد. کشتی‌گیران ترکمنستان در این وزن به طور مشترک سوم شدند.

در شب پایانی، کشتی گیران چوخه ایران توانستند رتبه نخست تیمی را کسب کنند و بالاتر از دیگر رقبای جهانی قرار گیرند. همچنین تیم ترکمنستان دوم شد و تیم‌های لیتوانی و بلاروس به طور مشترک عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

 

کد خبر 149110
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز