همشهری آنلاین: اعضای شورای شهر تهران با نامگذاری یکی از معابر و یا ایستگاه‌های آتش نشانی شهر تهران به نام آتش نشان شهید «امید عباسی» موافقت کردند و مقرر شد که جانمایی این مکان به زودی انجام شود.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر ،در پانصدو پنجاهمین جلسه علنی شورای شهر تهران نمایندگان مردم سومین روز درگذشت امید عباسی آتش نشان فداکار شهرداری تهران را گرامی داشتند.

حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران که روز یکشنبه در مراسم تشییع پیکر این آتش نشان حضور داشت، گفت: روز یکشنبه روزی پرشکوه برای جامعه و برای انسانیت بود؛ جامعه‌ای که سیاهی‌های آن برجسته و سفیدی‌های آن کمرنگ می‌شود.

وی ادامه داد: در جامعه‌ای که قتل و غارت و سرقت مسلحانه و زورگیری نشان داده می‌شود، با فداکاری این آتش نشان توانستیم به خود و به انسانیت ببالیم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه مصادیق این گونه ایثارگری‌ها را در جبهه‌های جنگ تحمیلی دیده‌ایم، اظهار کرد: این واقعه به غیر از جبهه و جنگ و شهادت یادآور چیز دیگری نیست.

کاشانی اصلاح اساسنامه بنیاد شهید برای احتساب این قبیل افراد که در حین خدمت با ایثار جان خود را از دست می‌دهند به عنوان "شهید" خواستار شد و گفت: این اساسنامه وحی منزل نیست و اگر جایی برای اصلاح وجود دارد که حتما اینطور است، تقاضا می‌کنم که برای این آتش نشانان نیز در اساسنامه تعیین تکلیف شود.

علیرضا دبیر عضو هیات رییس شورای شهر تهران هم خواستار رسیدگی به این موضوع شد و گفت: خوب است دولت و شورای عالی استان‌ها فکری برای این قشر فداکار داشته باشند، ضمن اینکه از فیلمسازان تقاضا می‌کنم این ایثارگری‌ها را برای مردم به تصویر بکشند.

پس از تصمیم گیری برای نامگذاری یکی از معابر یا ایستگاه‌های آتش نشانی به نام آتش نشان شهید امید عباسی، اعضای شورای شهر تهران طرح دو فوریتی را به تصویب رساندند که طی آن مقرر شد "پیشنهاد اصلاح اساسنامه بنیاد شهید به منظور گنجاندن آتش نشانانی که حین امدادرسانی جان خود را از دست می‌دهند، به عنوان شهید" به هیات دولت ارسال شود و این طرح دو فوریتی به اتفاق آرا تصویب شد.

کد خبر 215242
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز