تارن کانا و کریشنا پالپو در کتاب استراتژیهای کسب و کار در بازارهای نوظهور به رهبران تجاری نشان میدهند که چگونه شرایط مختلف فعالیت در این بازارها را شناسایی کرده و از فرصتهای چشمگیری که به واسطه این بازارها در قرن بیست و یکم ایجاد میشود، بهره ببرند.
ماهیت رفتار تغییرناپذیر سرمایه، این است که هیچگاه از جستجو و یافتن فرصتهای جدید و نوظهور غافل نمیشود.
سیر تحولات جهانی که دهههای پایانی قرن بیستم را به دهه ابتدایی قرن بیست و یکم پیوند میزند منجر به پدید آمدن بازارهای تازهای شده است بازارهایی که علیرغم نقصان سرشار از فرصتهای اقتصادی متفاوت برای سرمایهگذاران هستند.
به گفته مترجمان کتاب، محصول بیش از یک دهه پژوهش خستگیناپذیر دو استاد برجسته دانشکده کسب و کارها هاروارد است که به روایت بسیاری از صاحبنظران جامعترین، عمیقترین و نوآورانهترین اثری است که تاکنون پیرامون بازارهای نو ظهور نوشته شده است.
این کتاب دارای چهار چوبی عملیاتی برای درک مختصات ویژه این بازارها و شناسایی چالشها و فرصتهای کسب و کار در آن است.
کتاب استراتژیهای کسب و کار در بازارهای نوظهور با هدف معرفی مفهوم بازارهای نوظهور به عنوان یکی از مهمترین مولفههای شکل دهنده نظم نوین جهانی به جامعه دانشگاهی و حرفهای ایران که بیشتر در معرض مفاهیم رایجی مانند کشورهای جهان سوم و اقتصادهای در حال توسعه بوده است از طرف مترجمان انتخاب و ترجمه شده است.
این کتاب از یک مقدمه و هفت فصل تشکیل شده است:
فصل اول و دوم به تشریح اهمیت واسطههای بازار برای کسب و کارها در تمام بازارهای میپرودازد و مجموعه ابزراهایی را که برای شناسایی و پاسخ دادن به خلاهای نهادی در اختیار شرکتهای فعال در بازارهای نوظهور قرار میدهد.
در فصل سوم نشان میدهد چگونه شرکتها از خلاها به عنوان فرصتهای کارآفرینی استفاده میکنند و چالشهای موجود در بازارهای نوظهور برای ایجاد کسب و کارها مبتنی بر واسطهگری را میآزمایند.
فصل چهارم و پنجم کتاب به این میپردازد که چگونه شرکتهای چند ملیتی برخاسته از بازارهای توسعه یافته و غولهای در حال ظهور از صنایع مختلف که در فضاهای گوناگون فعالیت میکنند با گزینههای استراتژیک در کشمکش هستند تا درنهایت بتوانند در بازارهای نوظهور به رقابت بپردازند.
در فصل ششم نیز نگاهی دارد به این نکته که چگونه بافت و فضای نهادی بازارهای نوظهور حرکت غولهای نو ظهور به سمت جهانی شدن را شکل میدهد و نهایتا فصل هفتم با ارائه برنامهای موجز برای شرکتهایی که به دنبال توسعه و اجرای استراتژیهای مناسب هستند به جمع بندی.
کتاب استراتژیهای کسب و کار در بازارهای نوظهور نوشته تاران کانا، کریشنا پالپو و ریچارد بولاک ترجمه حامد محبی و بنفشه عطرسائی در 224 صفحه به قیمت 11000 تومان توسط انتشارات آریاناقلم منتشر شده است.
علاقهمندان جهت تهیه کتاب میتوانند به فروشگاه اینترنتی انتشارات آریانا قلم به آدرس www.aryanaghalam.com مراجعه و یا با شماره تلفن 88342910 - 88342900-021 داخلی 227 از روز شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8:15 تا 17تماس بگیرند.