همشهری آنلاین: آیت‌الله سیستانی از تلاش دولت عراق در زمینه‌ تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق حمایت کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه‌ الوطن، چاپ کویت، یک مقام در دفتر آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی در باره نظر ایشان در خصوص درخواست دولت از آمریکا جهت تعیین جدول زمانی برای خروج از عراق گفت: آیت‌الله سیستانی موضع‌گیری دولت را در زمینه تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق تایید می‌کند.

منابع آگاه در نجف اظهار داشتند: موضع‌گیری آیت‌الله العظمی سیستانی همواره بر اساس تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق بوده است.

این منابع اعلام کردند: دفاتر برخی مراجع دینی در نجف و کربلا نسبت به وقوع مجدد انقلاب بیستم در صورت اصرار واشنگتن بر ادامه حضورش در عراق هشدار دادند.

روزنامه الصباح، چاپ بغداد،  نیز به نقل از منابع آگاه نوشت: دولت عراق به واشنگتن پیشنهاد کرده است که یک جدول زمانی برای خروج نیروها طی پنج سال تهیه کند.

علی دباغ سخنگوی دولت عراق، گفت: تعیین هر گونه جدول زمانی برای خروج نیروها به شرایط کشور بستگی دارد. وی گفت: نیروهای آمریکایی طی سه، چهار یا پنج سال آینده از کشور خارج خواهند شد. دباغ افزود: دولت زمان معینی برای خروج نیروها تعیین نکرده است. وی بر لزوم توافق بر سر اصل تعیین موعد نهایی برای خروج نیروها تاکید کرد.

دولت عراق تاکید کرده است که باید توافقنامه‌ دوجانبه میان آمریکا و عراق در بر گیرنده‌ زمان خروج نهایی نیروهای آمریکایی باشد.

کد خبر 57640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز