شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مصرف مواد مخدر بر خلاف الگوی جنسیت معتادان، در مدارس برعکس است و دانش آموزان دختر بیشتر از پسران به مواد مخدر صنعتی گرایش دارند.

سهراب کریم زاده  مسئول بهداشت سازمان آموزش و پرورش استان کرمان، در گفتگو با مهر اظهار داشت: عمده دانش آموزانی که به مواد مخدر گرایش دارند در خانواده هایی زندگی می‌کنند که درآنها والدین به مواد مخدر اعتیاد دارند و تعداد دانش آموزانی که در جامعه با مواد مخدر آشنا شده اند به یک صدم درصد جمعیت دانش آموزان معتاد هم نمی‌رسید.

وی تصریح کرد: طبق آمار موجود در سطح کشور افرادی که اعتیاد دارند از لحاظ جنسیت 95 درصد مرد و فقط 5 درصد زن هستند اما این آمار در بین دانش آموزان برعکس است یعنی بیشتر دانش آموزانی که تجربه مصرف مواد مخدر را داشته‌اند از بین دختران بوده‌اند که این موضوع در مقاطع مختلف تحصیلی صادق است.

کریم زاده خاطر نشان کرد: بحث مواد مخدر فقط سیگار نیست بلکه دانش آموزان معتاد بیشتر به مواد مخدر جدید و صنعتی گرایش دارند که می‌توان به کراک، هروئین، قرصهای روان گردان که دانش آموزان اطلاع زیادی در موردشان ندارند، اشاره کرد.

وی یکی از علل گرایش جوانان به این مواد را عدم آگاهی کافی نسبت به مواد مخدر صنعتی دانست و گفت: وضعیت گرایش مواد مخدر در بین دانش آموزان استان کرمان حاد نیست اما در خصوص افراد محدودی نیز که وجود دارند باید همه مسئولان مدرسه با همکاری خانواده ها به دنبال رفع این معضل باشند.

کریم زاده با تاکید بر لزوم نظارت جدی خانواده‌ها بر رفتار فرزندانشان افزود: در صورتی که والدین در رفتار فرزندان خود تغییرات عمده مشاهده کردند باید نسبت به پیدا کردن علل آن حساسیت نشان دهند.

وی گفت: در صورت شناسایی دانش آموزان معتاد این افراد برای ترک اعتیاد به مراکز در نظر گرفته شده معرفی می‌شوند و خدمات مشاوره‌ای و روان شناختی پس از ترک اعتیاد نیز به صورت جدی دنبال می‌شود.

کد خبر 69585

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز