هیات‌های قدیمی تهران بخشی از هویت فرهنگی و مذهبی این کلانشهر هستند که از روزگاران گذشته تا به امروز در ترویج فرهنگ عاشورا سهم قابل توجهی داشته‌اند. حجم و تعداد برنامه‌های این هیات‌ها در ایام محرم به اوج خود می‌رسد و هر یک از آن‌ها در گوشه‌ای از شهر در این ایام میزبان علاقه مندان هستند.

هیات

به گزارش همشهری آنلاین، هیات‌های قدیمی تهران بخشی از هویت فرهنگی و مذهبی این کلانشهر هستند که از روزگاران گذشته تا به امروز در ترویج فرهنگ عاشورا سهم قابل توجهی داشته‌اند. حجم و تعداد برنامه‌های این هیات‌ها در ایام محرم به اوج خود می‌رسد و هر یک از آن‌ها در گوشه‌ای از شهر در این ایام میزبان شمار زیادی از علاقه مندان به برنامه های مذهبی ویژه ماه محرم هستند.

چهار هیأت‌ قدیمی شهر تهران | از تکیه حصار بوعلی نیاوران تا هیات دلریش

  • هیأت دلریش در خیابان جمهوری اسلامی

اگر می‌خواهید در ایام به یک هیأت قدیمی بروید که در آن اولویت برنامه‌های با شعر و روضه عاشورایی باشد، حتما سری به هیأت دلریش در خیابان جمهوری اسلامی تهران بزنید که از هیأت‌های سنتی و قدیمی است و مخاطبان خاص خود را دارد. این هیأت تمرکز جدی برروی شعر اصیل و روضه دارد و مؤسس آن، ۲۴۰ سال پیش شاعری به نام دلریش بوده است.

چهار هیأت‌ قدیمی شهر تهران | از تکیه حصار بوعلی نیاوران تا هیات دلریش

  • حسینیه کربلایی های مقیم تهران در چهارراه گلوبندک

یکی از مکان‌های مهم در ایام محرم، حسینیه کربلایی های مقیم تهران در چهارراه گلوبندک است که این روزها محلی برای حضور عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) و شهیدان کربلاست. این مکان مذهبی حدود پنج دهه است که پاتوق اصلی گروهی از کربلایی های ساکن در پایتخت ایران است و علاقه‌مندان به برنامه های ویژه ماه محرم هم در آن شرکت می‌کنند.

چهار هیأت‌ قدیمی شهر تهران | از تکیه حصار بوعلی نیاوران تا هیات دلریش

  • تکیه حصار بوعلی نیاوران

تکیه حصار بوعلی نیاوران تهران یکی از تکیه های قدیمی تهران است که از گذشته های دور میزبان عزاداران حسینی بوده و تاریخچه پرفراز و نشیبی هم دارد. از برنامه‎های مهم این تکیه، علم‌گردانی و حجله گردانی است که مخاطبان زیادی دارد. اگر علاقه‌مند به برنامه‌های سنتی هیات‌های قدیمی تهران دارید، حتما در این ایام محرم به تکیه حصار بوعلی نیاوران هم سری بزنید.

چهار هیأت‌ قدیمی شهر تهران | از تکیه حصار بوعلی نیاوران تا هیات دلریش

  • حسینیه امامین کاظمین دولت آباد

یکی از مکان‌های قدیمی که از سال‌های دور میزبان عزادارن حسینی بوده و هنوز هم برنامه‌های متنوعی در ایام محرم دارد، حسینیه امامین کاظمین دولت آباد است. این حسینه از ابتدای محرم تا شب سیزدهم محرم الحرام مراسم ویژه ای دارد. همچنین صبح روز دهم مراسم مقتل‌خوانی در این مکان برگزار می‌شود که مخاطبان بسیاری دارد. این مکان در خیابان گلبرگ شمالی دولت آباد قرار دارد.

کد خبر 865979
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha