معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جزئیات جدیدی از سامانه پدافندی رسول را مطرح کرد.

سامانه پدافندی رسول

به گزارش همشهری‌آـنلاین، امیر سرتیپ محمد یوسفی خوش‌قلب معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در گفت‌وگویی با اشاره به سامانه پدافندی رسول(پهپاد کرار مجهز به موشک مجید) که سال گذشته رونمایی شده بود گفت: سال گذشته این پروژه منحصر به فرد رسماً با حضور فرمانده کل ارتش به سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ملحق شد.

وی افزود: تمامی تست‌های تحقیقاتی، فنی و عملیاتی سامانه پشت سر گذاشته شده بود و روزی که بحث الحاق پیش آمد این سامانه به عنوان یک پرنده رهگیر، مجهز به موشک هوا به هوا، به صورت کاملاً عملیاتی در اختیار ما قرار گرفت و ما بلافاصله این پرنده را به مناطق پدافند هوایی و مأموریتی خود گسیل کردیم و در اختیار شبکه یکپارچه پدافند هوایی قرار گرفت.

افزایش برد راداری و اپتیکی پرنده کرار در سامانه پدافندی رسول

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش ادامه داد: اتفاقی که از آن روز تاکنون و در مدت زمان کمتر از یک سال رخ داده، این است که ما هم برد راداری و اپتیک پرنده کرار طرح رسول را افزایش دادیم و هم آن را به یک پرنده شبکه پذیر تبدیل کردیم. این بدین معنی است که با شبکه یکپارچه پدافند هوایی و با سامانه فرماندهی کنترل شبکه می‌تواند به صورت اختصاصی کار کند و با همه سامانه‌های راداری و درگیری لینک شود.

امیر سرتیپ یوسفی خوش‌قلب با بیان اینکه ما در ارتباط با افزایش ارتفاع و برد عملیاتی این سامانه توانسته‌ایم اقدامات خیلی خوبی انجام دهیم، تصریح کرد: روزی که این سامانه رونمایی شد از یک نوع موشک استفاده می‌کرد ولی امروز تقریباً این پرنده از تنوع موشکی برخوردار است؛ یعنی با توجه به نیاز عملیاتی، سرزمینی و منطقه جغرافیایی که قرار است مأموریت در آنجا انجام شود از چندین نوع موشک استفاده می‌کند.

تنوع موشکی سامانه پدافندی رسول

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پهپادهای دیگری هم به این سامانه تجهیز شده است، ادامه داد: گزینه‌های زیادی وجود دارد که بر روی آن کار می‌کنیم ولی آن چیزی که امروز در شبکه یکپارچه پدافند هوایی استفاده می‌کنیم، پهپاد کرار مجهز به موشک هوا به هوا است که به عنوان طرح رسول از آن یاد می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده نیروی پدافند هوایی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعداد موشک‌ها محمول بر کرار افزایش پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: ما با توجه به نیاز مناطق پدافندی و با توجه به اهمیت مناطق، هم تنوع و هم تعداد موشک‌ها را افزایش داده‌ایم.

کد خبر 881850
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا.باز نشسته بی پول IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۶
    0 1
    این همه موشک داریم .چرا انتقام سخت رو نمیگیریم