پنجشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: هواپیماهای جنگنده ارتش ترکیه چهارشنبه ۲۳ آوریل (۴ اردیبهشت) با آتش‌گشودن به تعدادی از اعضای گروه پ‌ک‌ک در مرز مشترک با عراق، تعدادی از آنها را کشتند.

به گزارش رویترز این افراد در حال عبور از مرز ترکیه بوده‌اند که با آتش ارتش این کشور مواجه شدند.

در بیانیه‌ای که ارتش ترکیه در این باره صادر کرده است این درگیری این گونه توضیح داده شد است: گروهی از اعضای سازمان تروریستی پ‌ک‌ک که می‌خواستند از مرز ترکیه با عراق در منطقه هاکور عبور کنند شناسایی شدند و توسط آتش جنگنده‌های نیروی هوایی خنثی شدند.

در این بیانیه به جزئیات بیشتر اشاره نشده است اما "خنثی شدند" در ادبیات ارتش ترکیه به معنای کشته شدن است. این در حالی است که یکی از سخنگویان گروه پ‌ک‌ک اعلام کرده است که ارتش ترکیه بخش دورافتاده‌ای از مرز مشترک خود با عراق را بمباران کرده است که این بمباران هیچ تلفاتی برجای نگذاشته است.

احمد دانیس در این باره گفت: اخبار ارتش ترکیه غلط است. درگیری نیروهای ترکیه با اعضای پ‌ک‌ک در منطقه سینارک ترکیه اتفاق افتاده است و چندین ساعت طول کشیده است. تلفات نیروهای پ‌ک‌ک درخاک ترکیه‌ اتفاق افتاده است.

ارتش ترکیه در ماه فوریه در یک تهاجم گسترده زمینی و هوایی به مواضع اعضای پ‌ک‌ک در شمال عراق حمله کرد.[آغاز عملیات جدید ترکیه علیه پ.ک.ک در شمال عراق]

ترکیه پ‌ک‌ک را متهم می‌کند که از سال ۱۹۸۴ تا کنون ۴۰ هزار نفر را به قتل رسانده‌است.

کد خبر 49800

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز