قیمت ارز دیجیتالی بیت‌کوین این هفته به بالای ۱۲۰۰۰ دلار رسید و سرمایه‌گذاران همچنان به دنبال کسب سود از این سرمایه غیرمعمول هستند.

‌Bitcoin

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیزنس اینسایدر بیت‌کوین که پرطرفدارترین رمز ارز یا ارزی دیجیتالی جهان با قیمت‌های تا حد ۱۲۷۴۶ دلار معامله شد و به بالاترین حد قیمت از ژوئیه ۲۰۱۹ تاکنون رسید.

بیت‌کوین در ماه اوت پس از نوسان‌هایی در طول تابستان در ماه اوت از چندین آستانه روانی گذشت. این افزایش قیمت در حالی صورت می‌گیرد، بازار سهام هم به قیمت بسیار بالایی رسده است و سرمایه‌گذاران به دنبال چرخش سرمایه‌هایشان به بازارهای امن هستند.

این رمز دیجیتالی همچنین به علت کاهش نرخ بهره در آمریکا اقزایش قیمت پیدا کرده است. برنامه‌های بانک مرکزی آمریکا برای نگهداشتن بهره‌ها نزدیک به صفر باعث می‌شود بهره‌های واقعی خزانه‌داری آمریکا به زیر صفر برسد و سرمایه‌گذاران مجبور می‌شود برای یافتن سود مطمئن به جاهای دیگر بروند. عده‌ای سرمایه‌گذاران به خرید طلا روی آورده‌اند، چرا که بهره‌های بسیار پایین هزینه جایگزینی نگهداشتن فلزی بدون بهره را بسیار کاهش داده است.

عده‌ای دیگر در حال امتحان کردن رمزارزها هستند و پیش‌بینی می‌کنند که مصونیت‌شان از تورم باعث افزایش بیشتر قیمت‌های این ارزهای دیجیتالی شود.

آخرین افزایش قیمت بیت‌کوین پس گذشتن یک سال عالی برای آن به دست آمده است. این ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰ تا به حال حدود ۷۰ درصد افزایش قیمت داشته است و قیمتش از پایین‌ترین میزان در ماه مارس سه برابر شده است.

البته بیت‌کوین هنوز باید ۶۰ درصد دیگر رشد کند تا به رکورد سال ۲۰۱۷ برسد که حدود ۲۰۰۰۰ دلار بود.

مطرح شدن نام صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به عنوان سرمایه‌گذاران در بیت‌کوین  ممکن است علاقه به آن را فزایش دهد و آن را به نزدیکی نقطه اوج پیشینش برساند. همچنین دادن مجوز به بانک‌ها برای نگهداری بیت‌کوین برای مشتریانشان هم نشانه مثبتی تلقی شده است.

کد خبر 541943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha