همشهری آنلاین: جرج بوش پنج‌شنبه 26 اکتبر، یک هفته پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره، قانون ساخت 700 مایل از دیوار حائل در طول مرز مکزیک را تصویب کرد.

به گزارش رویترز جمهوری‌خواهان امیدوارند این قانون که با هدف مبارزه با مهاجرت غیرقانونی به تصویب رسیده است موقعیت آنها را در برابر دموکرات‌ها که می‌خواهند اکثریت کرسی‌های کنگره را در انتخابات میان‌دوره‌ای به دست بیاورند تقویب کند.

جرج بوش رییس جمهور آمریکا در مراسم امضای این قانون در کاخ سفید گفت: ما مسئولیت تقویت مرزهایمان را داریم و این مسئولست را جدی می‌گیریم.

اما در مقابل رییس جمهور منتخب مکزیک فلیپ کالدرون پس از دیدار با نخست وزیر کانادا در تورنتو گفت این کار باعث تأسف او شده است چون" دیوار حائل هیچ چیز را حل نمی‌کند" و باعث کشته شدن مکزیکی‌های بیشتری خواهد شد:"انسانیت اشتباه بزرگی در ساخت دیوار برلین انحام داد. من مطمئنم ایالات متحده هم در ساخت این دیوار اشتباه بزرگی مرتکب می‌شود.

بوش مدت‌ها با لایحه‌ای که تنها بر تقویت نیروی مرزی تأکید می‌کرد مخالفت می‌کرد، و ماه‌ها کنگره را ترغیب کرد تا از طرحی که شامل یک برنامه کارگران فصلی در مورد مهاجران قانونی بود حمایت کند. کنگره طرح مورد نظر بوش را تصویب کرد اما جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان تنها بر تقویت نیروزی مرزی پافشاری می کردند.

قرار است 700 مایل از دیوار حائل که طول آن دو هزار مایل است در طول مرزهای کالیفرنیا، آریزونا، نیو مکزیکو و تگزاس کشیده شود.

کد خبر 6630

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز