رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: تجاوز وحشیانه اسرائیل به غزه در طول ۱۰ ماه گذشته، آزمونی واقعی و خطرناک برای تمام جامعه بشری است.

الحوثی

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید عبدالملک الحوثی در سخنرانی امروز خود درباره تحولات غزه تصریح کرد: جنایات جنگی نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین، آزمونی برای وجدان و ارزش های مشترک انسانی جامعه بشری است.

وی افزود: سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت نسل کشی در غزه به معنای از بین رفتن کرامت انسانی و حق حیات جوامع بشری است.

رهبر انصارالله اضافه کرد: کاری که دشمن اسرائیلی انجام می دهد، نقض همه چیز بر اساس یک بینش نادرست و توهین آمیز به جوامع بشری است.

وی در ادامه با اشاره به جنبش دانشجویی و تظاهرات در محکوم کردن آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: فاجعه فلسطین در ایجاد آگاهی و رفع تمام حجاب‌هایی که صهیونیست‌ها در بین مردم جهان به ویژه آمریکا و اروپا ایجاد کرده بودند، تأثیر بسزایی داشت.

سید الحوثی تصریح کرد: اما مسئله خطرناک، بی تفاوتی کشورها نسبت به تحولات فلسطین است کسانی که با دشمن صهیونیست همکاری می‌کنند و نقش خرابکارانه برای به بند کشیدن امت را دارند.

وی با بیان اینکه جنایت نسل کشی در غزه باید وجدان انسان را بیدار کند و احساس مسئولیت را در وجدان او برانگیزد، افزود: از جنایات فجیع دشمن، اعدام ۳ سالمند از یک خانواده بود که یکی از آنها در حین شکنجه به شهادت رسید و دو نفر با له شدن در زیر تانک ها اعدام شدند.

رهبر انصارالله گفت: آوارگان هدف بمب های هوشمند آمریکایی قرار می گیرند که از آن‌ها در رویارویی با ارتش‌های بزرگ استفاده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بسته بودن گذرگاه رفح اشاره کرد و گفت: بیش از دو ماه است که دشمن به بستن گذرگاه رفح به مصر ادامه می دهد و از ورود هرگونه مواد غذایی و تجهیزات پزشکی جلوگیری می کند.

سید الحوثی تأکید کرد در کرانه باختری، دشمن به هجوم به شهرها و روستاها، ارتکاب قتل، آدم ربایی، و تخریب خانه ها و زیرساخت ها ادامه می دهد.

وی ادامه داد: آمریکا موضوع تظاهرات در حمایت از فلسطین را به جنایت جنگی تبدیل کرد که مردم به خاطر آن پاسخگو، محاکمه و مجازات می شوند. آمریکایی‌ها و حامیان دشمن روی سکوت مردم حساب باز کردند و با این وجود تظاهرات در اروپا و غرب ادامه دارد.

سید الحوثی با اشاره به عادی سازی روابط مراکش و رژیم صهیونیستی گفت: ما به مردم مراکش درود می فرستیم که در مسیر رژیم دست نشانده خود، خائن به ملت، وفادار به اسرائیل و عادی شدن با آن نرفته اند. مردم مراکش وفاداری، تعلق، اصالت، انسانیت، ارزش‌ها و اخلاقیات خود را هنگامی که در سطح وسیعی در بسیاری از شهرها برای حمایت از مردم فلسطین به میدان آمدند، نشان دادند.

رهبر انصارالله همچنین به عادی سازی روابط بحریم و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: مسیر تحریم کالاهای آمریکایی و اسرائیلی مسیر بسیار مهمی است. در بحرین تظاهرات و فراخوانی برای تحصن تحت عنوان تحریم رژیم صهیونیستی در راستای حمایت و وفاداری و استواری در موضع حامیان فلسطینی وجود دارد.

وی در ادامه به عملیات‌های گردان‌های القسام طی روزهای اخیر علیه اشغالگران پرداخت و افزود: هفته گذشته شاهد عملیات‌های منحصر به فرد عملیات های القسام، سرایا القدس و گروه‌های مختلف فلسطینی بودیم. گروه‌های جهاد و مقاومت از تجربیات دوره گذشته در بهبود عملکرد خود با وجود گستردگی تهاجم و محاصره بهره می برند.

سید عبدالملک الحوثی خاطرنشان کرد: یکی از شگفتی‌های هفته گذشته این بود که یک گردان القسام که قبلاً دشمن اعلام کرده بود منهدم شده است، ۱۴ عملیات علیه اشغالگران انجام داد. این گردان با تنفس، تسلط، مهارت و تاکتیک های شگفت انگیز و مؤثر، خود را ترمیم کرد و فعالیت عملیاتی خود را احیا کرد.

وی در ادامه به جبهه‌های پشتیبانی در لبنان، یمن و عراق اشاره کرد و گفت: حمایت این کشورها از فلسطین ‌از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معادله جدیدی در این مرحله از درگیری با دشمن را رقم زد.

سید الحوثی خاطرنشان کرد: پیش از این هرگز از جانب کشورهای عربی از مردم فلسطین و مجاهدان آنها به اندازه ای که اکنون در جبهه های پشتیبانی وجود دارد، حمایت نظامی نشده است، این در حالی است که جبهه‌های پشتیبانی با فشارهای زیادی مواجه بوده و همچنان با فشارهای مختلف با هدف توقف حمایت‌ها و جدایی از مردم فلسطین مواجه هستند.



کد خبر 866367
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha