معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اتریش گفت: گفت‌وگوی سازنده با اژانس را به‌گونه‌ای که تامین کننده منافع ایران و حل و فصل موضوعات باقیمانده باشد، ادامه دهیم.

گروسی و اسلامی

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی ایران که به‌منظور شرکت در شصت و هشتمین نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر کرده در خصوص دیدار با مدیرکل آژانس اظهار کرد: دیدار با مدیر کل آژانس را در وین انجام دادیم و طی آن مروری بر وضعیت فی‌مابین داشتیم. به آقای گروسی اعلام شد که با جدیت توسعه صنعت هسته‌ای ایران که در چارچوب ضوابط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و البته مورد حمایت آژانس است را دنبال می‌کنیم.

اسلامی افزود: در این نشست پیشنهاد شد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی می‌تواند از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که جمهوری اسلامی ایران ایجاد کرده است به عنوان یک قطب منطقه‌ای استفاده کند؛ این موضوع مورد استقبال و تشویق مدیرکل آژانس قرار گرفت.

معاون رییس‌جمهور گفت: همچنین در این دیدار مقرر شد در زمینه موضوعات هسته‌ای که در چارچوب برجام مطرح می‌شود، از طریق تنظیم برنامه‌ها و تداوم رفت و آمدها، گفت‌وگوی سازنده به‌گونه‌ای که تامین کننده منافع ایران و حل و فصل موضوعات باقیمانده باشد را ادامه دهیم.

اسلامی ضمن مثبت ارزیابی کردن این جلسه تصریح کرد: روند گفت‌وگوها در جلسه با مدیر کل آژانس خوب بود و به اعتقاد بنده این دیدار یک گام روبه جلو محسوب می‌شود؛ مهم‌ترین پیام این جلسه آن بود که دنیا بداند ارتباط ایران با آژانس به‌شکل پایدار ادامه دارد و تحت هیچ شرایطی با عملیات فشار روانی و سیاه‌نمایی این روند دچار آسیب نخواهد شد و ما روند را به‌گونه‌ای که تامین کننده منافع ایران باشد، دنبال خواهیم کرد.

پیام گروسی در شبکه ایکس

گفتنی است رافائل گروسی نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در مورد اهمیت حفظ تعامل، توافق داشتیم.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین خبر داده است که به زودی و برای دیدارهای مهم سیاسی و فنی به تهران سفر خواهد کرد.

این دیدار در حاشیه شصت‌وهشتمین کنفرانس عمومی آژانس اتمی در وین برگزار شد.

کد خبر 882075
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha