همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی تشکیل شورای عالی فضای مجازی را مقابله با موازی‌کاری‌ دانست و تصریح کرد: اعضای شورای عالی فضای مجازی با حضور مستمر و باکیفیت خود در راستای مقابله با موازی‌کاری‌ها تلاش خواهند کرد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) با اشاره به تأثیر شورای عالی فضای مجازی در راستای ارتقاء فضای مجازی در مباحث دینی و قرآنی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که باید زمان بگذرد تا عملکرد و دستاوردهای شورای عالی فضای مجازی مشخص شود، بطور قطع ما انتظار داریم راه‌اندازی و تشکیل این شورا سبب هدایت، حمایت و نظارت بر فعالیت‌های فضای مجازی شود.

وی ادامه داد: ای کاش شورای عالی فضای مجازی چندین سال قبل تشکیل می‌شد و ما امروز شاهد دستاوردهای آن و سرشکستگی دشمن در برنامه‌ریزی برای فضای مجازی بودیم؛ البته جلوی ضرر را در هر زمان بگیریم، استفاده است، انشالله این تشکیلات بتواند به خوبی عمل کند و با دقت، کیفیت و رعایت شاخص‌ها و ملاحظات موجود در عرصه فرهنگی به راه خود ادامه دهد.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت تصریح کرد: گاهی تشکیلاتی ایجاد می‌شود و فعالیت‌هایی انجام می‌شود، اما متأسفانه با تسامح بیش از اندازه روبرو می‌شود و در نهایت خاصیت خود را از دست می‌دهد، ما انتظار داریم شورای عالی فضای مجازی در این جایگاهی که با حضور اعضای تأثیرگذار قرار دارد، بتواند رسالت اصلی خود را محقق کند.

وی با اشاره به پیامدهای حضور رؤسای قوای سه‌گانه در شورای عالی فضای مجازی تصریح کرد: حضور رؤسای قوای سه‌گانه در شورای عالی فضای مجازی اهمیت این جایگاه را مشخص می‌کند و آن‌ها می‌توانند در عرصه قانونگذاری، تصویب بودجه‌های لازم و نظارت بر اجرای آن‌ها تأثیرگذار باشند. همچنین حضور قوه قضاییه در راستای مقابله با فعالیت سوءاستفاده‌گران فضای مجازی اهمیت بسیاری دارد.

افتخاری اظهار کرد: مقام معظم رهبری نسبت به حوزه فضای مجازی، نگاه دقیق و اطلاعات کافی دارند، به همین جهت ضرورت تشکیل شورای عالی فضای مجازی را احساس کردند تا این شورا در عرصه کلان راه‌اندازی شود. شورای عالی فضای مجازی با توجه به حضور اعضای رده بالای کشور از جایگاه بالایی برخوردار است، به نحوی که این جایگاه می‌تواند بر حوزه‌های دیگر تأثیرگذار باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تشکیل شورای عالی فضای مجازی را مقابله با موازی‌کاری‌ها در این فضای نوین دانست و گفت: اعضای شورای عالی فضای مجازی با حضور مستمر و باکیفیت خود در راستای مقابله با موازی‌کاری‌ها تلاش خواهند کرد و می‌توانند با ارائه دیدگاه‌ها و تجربیات خود می‌توانند جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را بگیرند.

کد خبر 183468
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز